نماد سایت فلزیاب – طلایاب – گنج یاب

گیت بازرسی چیست؟

گیت بازرسی یا کنترل تردد سیستمی برای بازرسی و کنترل افراد به هنگام ورود و خروج است که برای کشف انواع سلاح کمری گرم و سرد، گوشی همراه، ابزار و قطعات فلزی (در خروجی کارگاه ها) و … استفاده می شود.

کاربرد های گیت بازرسی کدام است؟

در اماکنی که برای وارد شدن و همچنین داخل شدن افراد محدودیت هایی از نظر وسیله های همراه وجود دارد مانند : فرودگاه ها، سالن های کنفرانس، مراکز دولتی، دفاتر مقامات عالی رتبه کشوری، خروجی انبارها و …  از سیستم های امنیتی گیت بازرسی استفاده می شود.

گيت چه گونه كار ميكند ؟

در دیواره های داخلی گیت سنسورهایی با قابلیت تنظیم ضریب حساسیت های متفاوت وجود دارد که کشف فلز توسط این سنسورها صورت می گیرد.

عوامل تاثیر گذار بر حساسیت و کارایی گیت :

1-    مكان استقرار گيت : در تعیین مکان استقرار گیت علاوه بر اینکه موارد امنیتی و حفاظتی مهم است  عوامل فیزیکی محیطی نیز تاثیر گذار است و باید مورد توجه قرار بگیرد  :

البته باید این نکته را بگوییم که امروزه اکثر سازندگان گیت های بازرسی  همه تلاش خود را به کار می گیرند تا تاثیر این عوامل را بر عملکرد گیت به حداقل برسانند تا بتوان از آنها در هر مکانی استفاده کرد و می توان گفت در این زمینه تا حدود زیادی موفق عمل کرده اند.
2-  بزرگي فلز : مشخص است که فلزات با سایز بزرگ به راحتی قابل تشخیص می باشند و مسئله در مورد فلزهایی با ابعاد کوچک است که حد مینیمنی توسط شرکت سازنده گیت بازرسی برای آن تعریف می شود.
3- سرعت عبور عابرين : سرعت عبور فرد از داخل گیت از جمله عوامل تاثیرگذار بر قدرت تشخیص گیت بازرسی است که با توجه ضریب حساسیت دستگاه گیت بازرسی سرعت مناسب تردد مشخص می شود.

4- لوازم همراه عابرين : اکثر عابرین به همراه خود کیف دستی و تلفن همراه دارند که به دلیل حجم زیاد فلز به کار رفته در آنها
مسئله تشخيص فلز مورد نظر با مشکل مواجعه می گردد .
برای همین معمولا در كنار گيت ها از دستگاه های  X-ray استفاده ميگردد تا کیف از داخل گیت عبور نکرده و به صورت مجزا وسایل داخل آن بازرسی شود.

5- جهت عبور فلز : از انجایی که فلزات شکل های یکسانی ندارند و یکجور نیستند، جهت عبور آنها از داخل گیت به خصوص هنگامی که قطعه عبوری کوچک باشد بر قدرت تشخیص دستگاه تاثیرگذار است .
6- جنس و آلياژ فلز : سنسورهای جای گرفته در دیواره گیت در برابر فلزهایی با آلیاژهای مختلف حساسیت یکسانی ندارند البته این موضوع تنها وقتی که قطعه فلزی کوچکتر از حد میمینم باشد ممکن است در عملکرد گیت بازرسی خلل ایجاد کند و در سایر موارد مشکل ساز نمی شود.

 

 

عنوان محتوا
تاریخ بررسی
خلاصه محتوا
Tiwa Metal Detector
امتیاز
5
خروج از نسخه موبایل