شگفت انگیزترین گنج‌های تازه کشف شده +عکس

در دنیای واقعی افرادی هستند که به گنج های جالبی دست پیدا کرده اند. این افراد هر کدام داستان های خاصی دارند که شنیدن آن نمیتواند خالی از هیچ لطفی باشد. گنج های واقعی هر کدام قدمت و ارزش بسیار بالایی دارند به طوری که شاید میلیاردها دلار ارزش هر قسمت آن باشد.

** گنج هندوها
** گنج هندوها

در سال 2011 گنجی شگفت انگیز در ششمین طبقه زیرزمین یک معبد هندی پیدا شد که بیلیون ها دلار ارزش داشت. این گنج شامل چند صد کیلو طلا و جواهرهایی است که ریشه های آن به قرن 16 بر میگردد. در این گنج ها که ارزشی 7 بیلیون پوندی دارد  مواردی از قبیل گردنبدهای طلا و حتی نخ و طناب های طلا دیده می شود. البته با توجه به گذر زمان و سرپا بودن این معبد گنج هایی از سال های حکومت ناپلئون نیز در میان آن ها دیده شده است. این گنج ها همچنان در این معبد نگهداری می شوند و البته معبد به شهرتی بسیار زیاد دست پیدا کرده است.

** گنجینه در باغ

** گنجینه در باغ

“تری هربرت” به همراه پسر 14 ساله اش در حال گشت زدن در باغ خانه شان بودند که ناگهان صدای فلزیاب آن هابه گوش رسید. آن ها پس از کندن زمین توانستند به گنجی شگفت انگیز دست پیداکنند. این اتفاق که در سال 2009 رخ داد باعث شد تا این پدر و پسر بتوانند 5 کیلوگرم طلا و 2.5 کیلوگرم نقره پیدا کنند. این گنج شامل تعداد بسیار زیادی از ادوات جنگی بود که میتوان به سپر یا شمشیرهای شکسته اشاره کرد. این گنج به قرن 7ام بر می گردد. ارزش تقریبی این طلاها و گنجینه 3.5 میلیون پوند حساب شده است و این روزها در موزه زندگی می کند.

** گنج وایکینگ ها

** گنج وایکینگ ها

در سال 2007 بار دیگر یک فلزیاب ساده توانست گنچی شگفت انگیز را پیدا کند. “دیوید والن” به همراه فرزندش در حال گشت زدن در یکی از مناطق خارجی شهر یورکشایر بود که توانست گنجی از دوره وایکینگ ها را پیدا کنند. این گنج شامل 617 سکه نقره به همراه 65 وسیله دیگر است که هر کدام آن ها به سال 900 میلادی بر می گردد. ارزش این گنج یک میلیون پوند برآورد شد و این روزها نیز در موزه های مختلف انگلستان نگه داری می شود.

** گنج های روم باستان

** گنج های روم باستان

در سال 2010 “دیو کریسپ” که علاقه خاصی به یافتن فلزهای مختلف دارد توانست به گنجی باستانی دست پیدا کند. او با استفاده از یک فلزیاب جالب توانست گنجی را پیدا کند که قدمت آن به قرن های ابتدایی تاریخ و حکومت روم باستان می رسد. این گنج شامل 52 هزار سکه رومی به همراه چندین قطعه از ابزار و وسایل آن زمان است. گنجینه آقای کریسپ توسط نهادهای رسمی و موزه ای که این روزها از ان نگه داری می کند ارزشی 320 هزار پوندی دارد.

** گنج های آنجلو-ساکون

گنج انجلو ساکسون

 در سال 2001 یک باستان شناس آماتور به نام “کلیف برادشو” اولین کار خود را در منطقه ای به نام کنت در انگلستان آغاز کرد. او برای یافتن گنجینه های قوم آنجلو-ساکون تلاش بسیاری کرده بود و مناطق مختلفی را چک کرده بود اما در نهایت در کنت توانست ریشه این قوم را بیابد. او در تلاش های خود برای پیدا کردن گنج توانست به مجموعه ای از ظروف خاص باستانی دست پیدا کند که ارزشی نزدیک به 270 هزار پوند داشت. این گنجینه را یکی از موزه های انگلستان خرید و پول آن به برادشو و صاحب زمین رسید.

منبع مجله شبانه باشگاه خبرنگاران

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900