آشنایی با دستگاه فلزیاب؛ تاریخچه، ویژگی ها و موارد کاربردی

دستگاه فلزیاب طلایاب گنج یاب

فلزیاب، یک دستگاه پیشرفته الکترونیکی است که توسط آن می توان موقعیت فلز را در اعماق زمین با عمق مختلف، معین نمود. میلیون ها نفر در سراسر جهان از دستگاه فلزیاب استفاده می کنند تا بتوانند فلزات، گنج یا اشیای گرانبهایی را که در زیر زمین دفن شده است به راحتی بیابند. به راستی چه چیزی لذت بخش تر از آن است که بتوان یک گنج بزرگ را در زیر خاک پیدا کرد؟! استفاده از این دستگاه نه تنها برای قطعات فلزی، بلکه برای کشف آثار باستانی نظیر تفنگ، اسلحه، چاقو و … که در قرون گذشته در زیر زمین دفن شده اند نیز کاربرد دارد. یک دستگاه فلزیابی ویژه بهترین وسیله برای باستان شناسان و محققان زمین شناسی محسوب می شود. این دستگاه ها بر اساس دانش الکترومغناطیس کار می کنند. در ادامه مطلب با طرز عملکرد این دستگاه، بیشتر آشنا خواهیم شد.

فروش دستگاه فلزیاب

اساس عملکرد دستگاه فلزیاب؛ الکترومغناطیس چگونه می تواند نیروی لازم دستگاه را تأمین کند؟

فلزیاب های مختلف به روش های متفاوت عمل می کنند اما اساس کار همه آن ها یکسان است؛ یک دستگاه تشخیص موقعیت فلزات از یک هسته سیمی تشکیل شده است که در انتهای دسته بلند به شکل دایره مانند قرار دارد؛ این قسمت سیمی با نام هسته انتقال دهنده شناخته می شود. هنگامی که الکتریسیته از طریق هسته سیمی جریان پیدا می کند، یک میدان مغناطیسی در اطراف آن ایجاد می گردد.

همانطور که دستگاه فلزیاب روی سطح زمین به حرکت در می آید، این میدان مغناطیسی نیز به همراه هسته سیمی حرکت می کند. اگر فلزی در زیر زمین دفن شده باشد، میدان مغناطیسی تحت تأثیر اتم های درون فلز قرار می گیرد؛ در حقیقت الکترون های فلز در این حالت درگیر می شوند. اگر میدان مغناطیسی تغییر یابد، جریان الکترون ها نیز تغییر پیدا می کند؛ به عبارت دیگر، دستگاه فلزیاب می تواند فعالیت الکتریکی را در فلز دفن شده ایجاد نماید.

در حالت فوق، انتقال جریان الکتریکی ناشی از میدان مغناسیطی اطراف فلز به هسته سیمی دستگاه فلزیاب منتقل می گردد و به صورت یک سیگنال تولید صدا، بوق یا ضربه ثبت می شود. هرچه فاصله فلز تا دستگاه نزدیک تر باشد، صدای تولید شده بلندتر به گوش می رسد.

دستگاه فلزیاب ماینلب

دستگاه فلزیاب تا چه عمقی از زمین را پوشش می دهد؟

از دیدگاه حرفه ای و کارشناسانه، هیچ پاسخ قطعی برای سوال فوق وجود ندارد اما می توان میزان عملکرد دستگاه فلزیاب در عمق های مختلف زمین را از جنبه های مختلف بررسی کرد. اینکه یک دستگاه فلزیاب در چه عمقی از زمین می تواند فعالیت کند و موقعیت فلزات را شناسایی نماید به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ نمونه هایی از این فاکتورها در این قسمت فهرست شده اند:

  • سایز، ابعاد، شکل و نوع فلز دفن شده در زیر زمین؛ اجسام بزرگ تر بسیار راحت تر از اشیای کوچک تر شناسایی می شوند.
  • موقعیت جسم فلزی؛ اجسامی که در زمین های مسطح دفن شده اند راحت تر یافت می شوند. ناهمواری ها، پستی و بلندی های زمین می تواند بر روی عملکرد دستگاه فلزیاب تأثیر گذارد.
  • قدمت جسم فلزی؛ اجسام فلزی که در دوره های کهن تاریخ در زیر زمین دفن شده است به دلیل اینکه ممکن است مورد فرسایش یا زنگ زدگی قرار گرفته باشند، شناسایی دشوارتری دارند.
  • نوع خاک زمین؛ طبیعت و نوع خاک موقعیت جستجو در عملکرد دستگاه فلزیاب تأثیر دارد.

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های فلزیاب، طلایاب، گنج یاب با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

09126931900

09123930991

https://felezyabganjyab.ir/

عنوان محتوا
تاریخ بررسی
خلاصه محتوا
فلزیاب، یک دستگاه پیشرفته الکترونیکی است که توسط آن می توان موقعیت فلز را در اعماق زمین با عمق مختلف، معین نمود. میلیون ها نفر در سراسر جهان از دستگاه فلزیاب استفاده می کنند تا بتوانند فلزاتی را که در زیر زمین دفن شده است به راحتی بیابند. استفاده از این دستگاه برای قطعات فلزی، کشف آثار باستانی که در قرون گذشته در زیر زمین دفن شده اند کاربرد دارد.
امتیاز
51star1star1star1star1star

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900