آموزش ساخت فلزیاب ساده با ماشین حساب و رادیو

سه روش ساده برای ساخت فلزیاب، طلایاب یا گنج یاب

ساخت یه فلزیاب برای خودتون میتونه سرگرم کننده و آموزنده باشه. همونطور که میدونید ساخت فلزیاب های مرسوم هم نیاز به کیت های مخصوص و هم دانش عمیقی از الکترونیک داره. در این مطلب قصد داریم تا به شما آموزش بدیم که چگونه یک نسخه خانگی و ساده فلزیاب بسازید. سریع ترین راه استفاده از قطب نما گوشی هوشمندتونه. روش ساده تر اینه که از یک ماشین حساب و یک رادیو استفاده کنید

روش اول : استفاده از ماشین حساب و رادیو برای ردیابی فلزات

آموزش ساخت فلزیاب ساده با ماشین حساب و رادیو1.رادیو را در بالاترین باند تنظیمات AM قرار دهید

مطمئن شوید که به هیچ پایگاهی وصل نباشید.شما باید صدای استاتیک را به طور پیوسته و واضح بشنوید زیرا هنگامی که دستگاه فلزی را ردیابی کند ، می توانید هر گونه تفاوتی در صدا (تن) را بشنوید.

آموزش ساخت فلزیاب ساده با ماشین حساب و رادیو2.نصب کردن سری جست و جو

ماشین حساب خود را روشن کنید.سپس دو دستگاه ( ماشن حساب و رادیو ) را پشت به پشت هم قرار دهید تا زمانی که صدای ( تن ) مداوم حذف شود.شما باید دستگاه را در یک زاویه و یا فاصلۀ مشخصی تنظیم کنید تا بتوانید این تن را دریافت کنید.

آموزش ساخت فلزیاب ساده با ماشین حساب و رادیو3.دو دستگاه را در موقعیت مناسبی با چسب به هم بچسبانید

هنگامی که رادیو و ماشین حساب صدای درستی تولید می کنند ، شما باید در همان وضعیت آن ها را با چسب به هم بچسبانید.اگر فاصلۀ آن ها برای به هم چسباندن مناسب نباشد ، آن ها را در همان وضعیت بر روی یک تخته بگذارید.این کار باعث می شود تا سری جست و جو ، هنگام ردیابی فلزات ، کار خود را به درستی و کامل انجام دهد.
آموزش ساخت فلزیاب ساده با ماشین حساب و رادیو4.نصب کردن سری جست و جو به میله
می توانید از دسته جاروب و یا دسته بلند مشابه به عنوان شفت ( میله ) استفاده کنید.از نوار چسب برای چسباندن شفت استفاده کنید.همچنین می توانید از بست برای محکم نگه داشتن این دو قطعه استفاده کنید.

آموزش ساخت فلزیاب ساده با ماشین حساب و رادیو5.تست کردن ردیاب با لوازم فلزی منزلابتدا باید با قرار دادن یک قاشق بر روی میز ، کار کردن ردیاب خود را بررسی کنید.ردیاب را نزدیک قاشق ببرید ، منتظر شنیدن صدای بوق و یا هر صدای جدید باشید.اکنون پس از چک کردن ردیاب خود ، می توانید آن را به بیرون از منزل خود برده و هر گونه فلزی را ردیابی کنید.

روش دوم : تبدیل موبایل به ردیاب فلزات

آموزش ساخت فلزیاب ساده با ماشین حساب و رادیو1.دانلود نرم افزار ردیاب فلز

گوشی های هوشمند ، ابزارهایی الکتریکی می باشند به همین دلیل میدان مغناطیسی ایجاد می کنند.برنامه های کاربردی زیادی وجود دارند که اجازه می دهند تا از میدان مغناطیسی گوشی خود برای ردیابی فلزات استفاده کنید.یکی از این برنامه ها ” ردیاب فلز Metal Detector ” نام دارد که می توانید آن را اپ استور یا گوگل پلی دانلود نمایید.
آموزش ساخت فلزیاب ساده با ماشین حساب و رادیو2.برنامه را باز کنید و گوشی خود را نزدیک فلز ببرید

هنگامی که برنامه را دانلود کردید ، برنامه را باز کنید.تنظیمات را انجام دهید تا برنامه به درستی اجرا شود سپس موبایل را نزدیک هر شیء فلزی ببرید تا ردیابی کند.آموزش ساخت فلزیاب ساده با ماشین حساب و رادیو3.مشاهده تغییر میدان مغناطیسی اندازه گیری

برنامه ردیاب فلز از طریق اندازه گیری تغییرات مغناطیسی موبایل شما کار می کند.وقتی از کنار فلزی عبور کنید ، با این میدان ارتباط برقرار می کند و برنامه این ارتباط را تشخیص می دهد.این فعل و انفعالات ، هنگامی که از شی به سمت شی دیگر حرکت می کنید ، به عنوان نوسان در میدان مغناطیسی نمایش داده می شود.
● برای مثال ، وقتی از کنار یک شیء فلزی می گذرید ، مقدار میدان مغناطیسی به طور چشمگیری افزایش می یابد که نشان دهندۀ این می باشد که یک شیء فلزی پیدا کرده اید.

روش سوم : نصب کیت ردیاب فلزیاب

آموزش ساخت فلزیاب ساده با ماشین حساب و رادیو1.نصب قطعات

شما می توانید کیت ردیاب فلزی که دارای انواع قطعات مختلفی می باشد ، خریداری کنید.بعضی از این کیت ها دارای سیم پیچ و شفت می باشند.بعضی از کیت ها فقط جعبه کنترل دارند.کیتی را انتخاب کنید که مجهز به قطعات مورد نیاز شما باشد سپس طبق دستورالعمل ، قطعات را نصب کنید.

● اگر کیتی را انتخاب کنید که قطعات کمی داشته باشد ، شما باید لوازم جانبی مانند سیم پیچ و شفت را خودتان تهیه کنید.

آموزش ساخت فلزیاب ساده با ماشین حساب و رادیو

2.مدار را جوش دهید

برای کامل کردن مدار ، باید جعبه کنترل را لحیم کاری کنید.برای جوش دادن قطعات به آهن و یا قلم لحیم کاری نیاز دارید.اگر تا به حال لحیم کاری نکرده اید ، باید از کسی بخواهید تا این کار را برایتان انجام دهد.

آموزش ساخت فلزیاب ساده با ماشین حساب و رادیو

3.تست کردن ردیابی فلزات

هنگامی که ردیاب فلز را مونتاژ کردید ، باید آن را تست کنید.فلزات مختلفی را بر روی زمین بگذارید و سیم پیچ را به اطراف آن ها ببرید.اگر سیم پیچ فلزات را ردیابی کرد ، دستگاه شما سالم می باشد و می توانید از آن به راحتی استفاده کنید.

 

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900