انواع طلایاب

طلایاب
طلایاب

VLF (فرکانس بسیار پایین) حذف ردیاب فلزی بر روی اصول هدایت الکتریکی عمل می‌کند. این طلایاب ‌ها هر فلز را با یک سطح رسانا در عرض ۴۵ تا ۶۰ سانتیمتر (۱۸ تا دو فوت)از سطح زمین پیدا خواهند کرد. یک سیگنال شنیده می‌شود چون میدان الکترومغناطیسی تولید می‌شود و باعث می‌شود که از سیم‌پیچ جستجو به فضا حرکت کند. همان طور که خطوط میدان مغناطیسی به سطح فلز نفوذ می‌کنند، جریان‌های الکتریکی در حال گردش کوچک به نام جریانات گردابی در سطح فلز جاری می‌شوند. این جریانات گردابی، میدان‌های الکترومغناطیسی خود را تولید می‌کنند که در تمام جهات در فضا تابش می‌کنند. این جریان‌های که مستقیما رو به بالا به سمت سیم‌پیچ coil جستجوی receiver’s انعکاس می‌یابند، برداشته می‌شوند. سپس یک ولتاژ کاهش‌یافته وارد سیم‌های تقویت‌کننده می‌شود که در آن شرطی شده‌است تا از طریق بلندگو، کنتور یا هدفون، حرکت کند. هر چه سطح بزرگ‌تر باشد، سیگنال بیشتر خواهد بود.

طلایاب به جرم واکنش نشان نمی‌دهند بلکه به سطح سطحی نیز واکنش نشان می‌دهند. به عبارت دیگر، یک سکه طلا مسطح یک سیگنال بزرگ‌تر از سکه‌ای طلا در لبه آن ایجاد می‌کند.

بیشتر طلایاب های مجهز به حالت جایگزین نامیده می‌شوند که حالت TR discriminator نامیده می‌شود. این حالت ۹۰ درصد دقیق است که قادر به تشخیص بین دو گروه از مواد غیر آهنی و آهنی (آهن)است:

طلا، نقره، مس، سرب، روی و نیکل. این فلزات هدایت بهتری نسبت به کاره‌ای گروه دوم دارند.

ورقه‌های آهن، قلع، روکش دار پوشیده شده و نوک بطری

پین با اشاره به هدف طلایاب

زمانی که یک سیگنال شنیده می‌شود، و افراد ضعیف را نادیده نگیرید، به سرعت بر روی منطقه حرکت کنید تا آن را مشخص کنید. یک هدف دقیق به دقت شما را از کار حفاری نجات خواهد داد.

طلایاب چگونه کار می‌کند؟

طلایاب با ارسال یک میدان مغناطیسی از سیم‌پیچ جستجو به زمین کار می‌کنند. هر شی فلزی (اهداف)درون میدان الکترومغناطیسی به میدان مغناطیسی تبدیل خواهد شد و یک میدان الکترومغناطیسی متعلق به آن‌ها ایجاد خواهد کرد. سیم‌پیچ search ردیاب میدان retransmitted را دریافت کرده و با تولید یک پاسخ هدف کاربر را آگاه می‌کند. ردیاب‌های فلزی Minelab قادر به تمیز کردن بین انواع هدف مختلف هستند و می توان آن‌ها را برای نادیده گرفتن اهداف ناخواسته تنظیم کرد.

 

۱. باتری

باتری قدرت ردیاب را تامین می‌کند.

۲. کادر کنترل

جعبه کنترل حاوی وسایل الکترونیکی طلایاب است. این همان جایی است که سیگنال انتقال تولید می‌شود و سیگنال دریافتی پردازش می‌شود و به واکنش هدف تبدیل می‌شود.

۳. جستجوی جستجو

سیم‌پیچ ردیاب میدان الکترومغناطیسی را به زمین انتقال می‌دهد و میدان الکترومغناطیسی بازگشتی را از یک هدف دریافت می‌کند.

۴. میدان الکترومغناطیسی (نمایش دیداری فقط – آبی)

امواج الکترومغناطیسی را منتقل می‌کنند تا آن‌ها بتوانند تشخیص داده شوند.

۵. هدف

هدف هر شی فلزی است که می‌تواند توسط یک ردیاب فلزی تشخیص داده شود. در این مثال، هدف شناسایی‌شده گنج است که یک هدف خوب (پذیرفته‌شده)است.

۶. هدف ناخواسته

اهداف ناخواسته معمولا آهنی (جذب به آهن‌ربا)هستند، مانند میخ، اما می‌توانند غیر آهنی باشند، مانند نوک بطری. اگر یابنده طلا قرار است اهداف ناخواسته را رد کند، پاسخ هدف برای آن اهداف تولید نخواهد شد.

۷. دریافت میدان الکترومغناطیسی (نمایش دیداری فقط – زرد)

میدان الکترومغناطیسی دریافت‌شده از اهداف energised تولید می‌شود و توسط سیم‌پیچ جستجو دریافت می‌شود.

۸. واکنش هدف (نمایش دیداری فقط – سبز)

هنگامی که یک هدف خوب (پذیرفته‌شده)تشخیص داده می‌شود، یابنده فلز یک واکنش قابل شنیدن، مانند یک بوق یا تغییر لحن را تولید خواهد کرد. بسیاری از طلایاب های Minelab نیز نمایش بصری اطلاعات هدف را ارایه می‌کنند.

کشف رمز کلید

فرکانس

فرکانس یک طلایاب یکی از ویژگی‌های اصلی است که مشخص می‌کند چگونه اهداف خوب می‌توانند شناسایی شوند. به طور کلی، یک یابنده فرکانس منفرد که در فرکانس بالا انتقال می‌یابد، نسبت به اهداف کوچک حساس خواهد بود و یک یابنده فرکانس منفرد که در فرکانس‌های پایین انتقال می‌یابد، عمق بیشتری در اهداف بزرگ خواهد داشت. تکنولوژی‌های واحد فرکانس Minelab ” و VFLEX هستند. BBS انقلابی Minelab، FBS و MPS MPS چندین فرکانس را انتقال می‌دهند و بنابراین به طور همزمان به اهداف بزرگ و عمیق حساس هستند.

موازنه زمین

تراز زمین یک تنظیمات متغیر است که عمق تشخیص را در سطح mineralised افزایش می‌دهد. این زمین ممکن است حاوی نمک‌ها از قبیل شن و ماسه ساحلی یا ذرات ریز آهن مانند زمین قرمز باشد. این مواد معدنی به میدان انتقال یابنده به روشی مشابه که یک هدف انجام می‌دهد، پاسخ می‌دهند. با توجه به جرم بسیار بزرگ‌تر زمین در مقایسه با یک هدف دفن زباله، اثر می‌تواند به راحتی اهداف کوچک را ماسک کند. برای تصحیح این تنظیمات تراز زمین، سیگنال‌های زمین واکنش دهنده را حذف می‌کند، بنابراین به وضوح سیگنال‌های هدف را می‌شنوید و با سر و صدای زمین منحرف نمی‌شوند.

سه نوع اصلی تراز زمین وجود دارد:

۱. دستی دستی دستی – دستی تنظیمات تراز زمین را تنظیم کنید، بنابراین حداقل مقدار سیگنال زمینی شنیده می‌شود.

۲. تراز زمینی خودکار – یابنده به طور خودکار بهترین تنظیمات تراز زمین را تعیین می‌کند. این به سرعت، ساده و دقیق‌تر از تراز دستی تنظیم‌شده زمین است.

۳. ردیابی تعادل زمینی – یابنده به طور مداوم تنظیمات تراز زمینی را هنگام تشخیص خودکار تنظیم می‌کند. این امر تضمین می‌کند که تنظیم تراز زمین همیشه درست است.

طلایاب Minelab از فن‌آوری‌های پیشرفته اختصاصی برای قابلیت‌های متعادل تعادل زمینی استفاده می‌کنند که نمی توان آن‌ها را با هر ردیاب دیگر تطبیق داد.

 

تفکیک

تشخیص یک ردیاب فلزی برای شناسایی اهداف دفن‌شده براساس خواص رسانا و یا آهنی است. با تشخیص دقیق یک هدف دفن زباله می‌توانید تصمیم بگیرید که آن را پیدا کرده یا به عنوان آشغال نگاه دارید و به جستجو ادامه دهید. ردیاب صوتی شماره شناسایی هدف (ID هدف)و / یا tones هدف را برای نشان دادن نوع هدفی که شناسایی شده‌است، تولید می‌کنند.

چهار نوع اصلی تفکیک در طلایاب Minelab وجود دارد:

۱. تفکیک متغیر – ساده‌ترین نوع تفکیک که از یک دستگیره کنترل برای تنظیم سطح تفکیک استفاده می‌کند.

2. تفکیک منفی – امکان پذیرفته شدن انواع هدف خاص را فراهم می‌آورد و یا رد می‌شود.

3. Smartfind – پیشرفته‌ترین اشکال تبعیض. کارت شناسایی هدف براساس خواص رسانا و رسانا در یک صفحه نمایش دو بعدی ترسیم شده‌است. بخش‌های تکی یا قسمت‌های بزرگ‌تر نمایش می‌توانند برای رد کردن اهداف ناخواسته سایه افکنده باشند.

 

عنوان محتوا
تاریخ بررسی
خلاصه محتوا
VLF (فرکانس بسیار پایین)حذف ردیاب فلزی بر روی اصول هدایت الکتریکی عمل می‌کند. این طلایاب ‌های هر فلز را با یک سطح رسانا در عرض ۴۵ تا ۶۰ سانتیمتر (۱۸ تا دو فوت)از سطح زمین پیدا خواهند کرد. یک سیگنال شنیده می‌شود چون میدان الکترومغناطیسی تولید می‌شود و باعث می‌شود که از سیم‌پیچ جستجو به فضا حرکت کند.
امتیاز
51star1star1star1star1star

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900