بررسی دستگاه فلزیاب

بررسی دستگاه فلزیاب
بررسی دستگاه فلزیاب

تشخیص فلز می‌تواند سرگرمی بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد. اگر به اندازه کافی خوش‌شانس باشید، می‌تواند یک ماجراجویی بسیار پرمنفعت نیز باشد. هر سال، طلایاب بیشتری به بازار می‌رسند تا تقاضا را پر کنند که یا می‌خواهند فعالیت را انجام دهند یا تجهیزات مورد نیاز خود را ارتقا دهند.

آخرین تجهیزات فلزیاب در حال پیچیده‌تر شدن است. برای کسانی از شما که برای این سرگرمی هیجان‌انگیز جدید هستید و یا در مورد امتحان کردن آن فکر می‌کنید، ممکن است کاملا با نحوه کار ساز فلز آشنا نباشید. این مقاله مروری بر چگونگی عملکرد ردیاب فلزات به شما خواهد داد و همچنین کمک و دانش اضافی در مورد این ماشین‌های نوآور فراهم خواهد کرد.

آناتومی یک دستگاه فلزیاب

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد ردیاب فلزی، باید با اجزای اصلی آن‌ها آشنا باشید. اگرچه تمامی طلایاب ها همیشه یک‌سان به نظر نمی‌رسند، در اغلب موارد آن‌ها از اصول یک‌سان استفاده می‌کنند، بنابراین همه آن‌ها بخش‌هایی دارند که وظایف مشابهی انجام می‌دهند.

در اینجا چهار مولفه اصلی وجود دارد که هر یابنده معمولا دارد:

شفت – این محور ردیاب است که تمام اجزای مختلف آن به آن پیوست شده‌است. اینها اغلب قابل تنظیم هستند تا بتوانید از آن‌ها به راحتی برای ارتفاع خود استفاده کنید.

Stabilizer – این یک پیوند است که به ردیاب فلزی اضافه می‌شود تا آن را برای استفاده راحت کند. و همانطور که این نام نشان می‌دهد، یابنده فلز را تثبیت می‌کند و شما با آن حرکت می‌کنید.

کادر کنترل – این همان جایی است که مغز و قدرت ماشین در آن قرار دارند. واحد کنترل شامل یک باتری، ریزپردازنده، کنترل‌های دستگاه، readout و بلندگو است.

آنتن – این قسمت پایین آشکارساز است که معمولا حول یا بیضوی است. همچنین اغلب نام‌هایی همچون سیم‌پیچ جستجو، سر و حلقه جستجو نامیده می‌شوند. این سیم‌پیچ شامل سیم‌پیچ (های)است که برای دستگاه تشخیص فلزات ضروری هستند.

دانستن مولفه‌ها و آنچه که هر یک از آن‌ها واقعا به شما کمک می‌کند، زمانی که زمان آن فرا می‌رسد که ایده خرید یک ردیاب فلزی برای خودتان، دوست یا خانواده یا حتی فرزندتان را مد نظر قرار دهید.

چگونه یک فلزیاب خوب کار می‌کند

فلزیاب ها قطعات پیچیده‌ای از تجهیزات هستند، اما عامل اصلی این کار این است که چگونه کار می‌کنند تا حدودی ساده است.

هنگامی که در حیاط پشتی یا کنار ساحل هستید، و هنگامی که فلزیاب تان را روی زمین تکان می‌دهید، در نقطه‌ای از یک شی فلزی دفن زباله برخورد خواهید کرد. در این لحظه، آشکارساز فلز شما برای هشدار دادن به شما به شما یک لحن صوتی خواهد فرستاد.

شکارچی سریع

اما فلزیاب چگونه شی فلزی زیر سطح را در مکان اول تشخیص داد؟

خوب، فلزیاب ها با ارسال یک میدان مغناطیسی کار می‌کنند و سپس آن میدان را تجزیه و تحلیل می‌کنند چون از محیط برمی گردد که سیگنال به (زمین، در مورد تشخیص فلز)منتقل می‌شود.

سیم‌پیچ روی یک یابنده به عنوان فرستنده عمل می‌کند و میدان مغناطیسی آن بوسیله الکتریسیته جاری در سیم‌پیچ ایجاد می‌شود. میدان مغناطیسی که ردیاب شما باعث انتقال الکتریسیته به یک شی فلزی می‌شود هنگامی که میدان مغناطیسی انتقالی با آن برخورد می‌کند.

یک سیم‌پیچ ثانویه در سر جستجو به عنوان یک گیرنده عمل می‌کند. این تغییر در میدان مغناطیسی که زمانی رخ می‌دهد که شی فلزی ضربه‌ای آن را جذب می‌کند و الکتریسیته از طریق آن جریان می‌یابد (این کار را با حس کردن ولتاژ متناوب انجام می‌دهد) وقتی یک شی فلزی در میدان مغناطیسی باعث تغییر در میدان مغناطیسی می‌شود، یک فلز بسیار ضعیف‌تر از یک ردیاب فلزی است که در اصل به آن فرستاده شده‌است.

سیم‌پیچ دریافت‌کننده این اطلاعات را به وسیله کابل متصل به ردیاب فلزی نصب می‌کند. سیگنال میدان مغناطیسی بازگشتی ضعیف‌تر اولین بار تقویت می‌شود، و هنگامی که به جعبه کنترل می‌رسد، واحد، لحن صوتی متمایزی را به هدست می‌فرستد که با فلزیاب خود (یا هدفون که شما به طور جداگانه خرید می‌کنید).

علاوه بر این، اغلب فلزیاب ها نیز دارای یک نمایشگر با یک نشانگر سوزن هستند که تغییر میدان مغناطیسی را حس می‌کنند. هنگامی که به آهنگ صدا و حرکت سوزن عادت کردید، حس بهتری از آن چه نوع خاصی از فلز را که در زیر سطح زمین دفن کردید، پیدا خواهید کرد. برخی از فلزیاب ها در واقع فن‌آوری ساخته شده‌اند که به شما کمک می‌کنند به راحتی بین فلزات خاصی که زیر زمین هستند تمایز ایجاد کنید.

کشف تکنولوژی

اساسا دو نوع مختلف از تکنولوژی سنجش فلز وجود دارد که فلزیاب برای کاربرد hobbyists استفاده می‌کنند. در اینجا کمی درباره آن‌ها و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها صحبت می‌کنیم:

فرکانس بسیار کم (VLF)

این معمولا نوع گران‌تر از تکنولوژی آشکارساز فلز است. آن‌ها دو سیم‌پیچ متمایز در سر جستجو دارند که در ترکیب برای شناسایی فلزات در زمین عمل می‌کنند.

VLF در میان شکارچیان گنج با تجربه بسیار محبوب است زیرا می‌توانند بین انواع مختلفی از فلزات تعبیه‌شده در زمین تمایز قائل شوند. این کار معمولا در قرائت آن‌ها بسیار دقیق و حساس است. آشکارساز فلزی فرکانس بسیار پایین نیز برای تشخیص فلزات گرانبها مانند طلا که یک پالس فلزات بسیار کم را به دست می‌دهد، بهتر است.

پالس القا

این جدیدتر از دو تکنولوژی است که عمدتا در ردیاب فلزات مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین این نوع تکنولوژی است که در فلزیاب به دلایل امنیتی مانند فرودگاه‌ها و دادگاه‌های شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پالس پالس می‌تواند اشیا فلزی را تشخیص دهد که در زیر زمین عمیق‌تر از detectors VLF هستند. بسیاری از این کارها از یک سیم‌پیچ استفاده می‌کنند. دستگاه‌هایی که از القای پالس استفاده می‌کنند، در تشخیص فلزات به شدت دقیق هستند، اما در تشخیص بین چه نوع از فلزات کشف مشکل دارند. آن‌ها هم چنین تمایل دارند که گران‌تر از دستگاه‌های VLF باشند.

چرا اندازه Coil برای مسائل فرکانس مهم است؟

چرا ردیاب فلزی متفاوتی وجود دارد؟

خوب، قاعده کلی شستش این است که اندازه سیم‌پیچ را در عمق بیشتر کاهش می‌دهد تا آیتم‌های فلزی را تشخیص دهد. و در حالی که این اطلاعات مفیدی برای دانستن است، یک قاعده دیگر در ارتباط با این مساله وجود دارد: یک سیم‌پیچ که اجازه عمق احساس عمیق‌تر را می‌دهد نیز به اندازه یک ردیاب فلزی دقیق نیست که دارای یک سیم‌پیچ کوچک‌تر باشد.

فرکانس‌ها به روش بسیار مشابهی عمل می‌کنند. فرکانس‌های پایین به داخل زمین نفوذ می‌کنند اما حساسیت کمتری به فلزات کوچک‌تر و از قبیل طلا دارند. ردیاب‌های فرکانس بالاتر در پیدا کردن فلزات کوچک و رسانای کوچک بسیار خوب هستند اما قادر به درک آن‌ها در عمق زمین به عنوان فرکانس‌های پایین‌تر نخواهند بود.

لازم به ذکر است که بسیاری از فلزیاب که برای یافتن طلا طراحی شده‌اند از فرکانس‌های بالاتر استفاده می‌کنند.

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه فلزیاب، طلایاب، گنج یاب با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

09126931900

09123930991

عنوان محتوا
تاریخ بررسی
خلاصه محتوا
تشخیص فلز می‌تواند سرگرمی بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد. اگر به اندازه کافی خوش‌شانس باشید، می‌تواند یک ماجراجویی بسیار پرمنفعت نیز باشد. هر سال، طلایاب بیشتری به بازار می‌رسند تا تقاضا را پر کنند که یا می‌خواهند فعالیت را انجام دهند یا تجهیزات مورد نیاز خود را ارتقا دهند.
امتیاز
51star1star1star1star1star

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900