تحقیق جدی کلید یک جستجوی گنج موفق است

مقدمه

برای فلزیابی بهتر، یک جستجوگر باید با یکی از مهم ترین اجزاء مجهز باشد – دانش موقعیت های خوب برای جستجو.

همانند هر حرفه ی معاملات زمین موفق، کلید اصلی در فلزیابی جدی «مکان، مکان و مکان!» است. به این معنی است که «تحقیق، تحقیق و تحقیق»!

بدون انجام یک تحقیق جدی، یک جستجوگر فلز نمی تواند سرنخ های خوبی به جاهای تفحص نشده، از این رو موقعیت های «پرثمر» بیابد. پس او سر از جاهایی درمی آورد که بدیهی، شناخته شده و مورد تفحص پیشین واقع شده اند، و با کاشفان دیگری که همان کار را می کنند رقابت می کند. این شیوه ی «تنبل گونه» منجر به تلف شدن بسیاری از تلاش ها برای یافتن چیزهای کم تر و کم ارزش تر می شود.

به طور تئوری، یک محل خوب برای فلزیابی یک ناحیه ای است که توسط تعداد کمی از مردم طی مدت زمان طولانی استفاده شده باشد یا منطقه ای که توسط هزاران نفر در بازه ی زمانی کوتاهی از زمان مورد استفاده قرار گرفته باشد. در واقع، بهترین محل جستجو آن هایی هستند که کاشفان زیادی را در خود ندیده اند یا از آن بهتر، هنوز شناسایی نشده باشند. تحقیق، اکنون بیش از قبل، برای پیدا کردن محل های خوب این چنینی و گرفتن پاداش برای تلاش ها و زمان اساسی که در پروسه نهاده شده است ضروری است.

تحقیق فلزیابی شامل مطالعات بایگانی شده (همچنین کتابخانه های الکترونیکی و اینترنت)، تحلیل نقشه ها (تحقیق نقشه ها) و بررسی کامل زمین می شود (پیاده روی). از میان انواع مختلف تحقیقات، مطالعات بایگانی شده، محل های معمول برای تفحص یا نوع خاصی را پیدا می کنند،تحقیق نقشه و پیاده روی به راحتی انجام می شوند، نسبتا موثر هستند و نیازمند مهارت خاصی نیستند. این مقاله بطور اساسی بر دو شیوه ی تحقیق پایه که شما را برای آغاز آماده می کند و به رسیدن شما به نتایج مورد رضایت کمک می کنند تمرکز می کند.

برخی مشتاقان ممکن است ایراد بگیرند که این شیوه ها جستجو برای بدیهی ها را آموزش می دهد و نسبتاً درست است. اما در بیشتر موارد، محل های پرثمر به سادگی توسط همه مورد چشم پوشی قرار می گیرند چون آن ها آن جا را آشکار درنظرمی گیرند و از این رو، از آن ها دور شده و پوشیده می شود.

چند نوع دیگر تحقیق در آخرین صفحات مقاله توضیح داده شده اند. نکته های کاربردی و پیشنهاد هایی که برای کمک به دیگران دارید را آزادانه بنویسید! در زیر یک جدول از محتویات هست که به شما در مسیریابی کمک می کند.

1.شناسایی فلز کلی [فلزیابی کلی]

فلزیابی کلی شامل جستجوی پیرامون بدنبال سکه ها، دکمه ها، جواهرات، اشیای شخصی و عتیقه های آهنی در اندازه های کوچک تا متوسط (اشیای خانگی کوچک، تکه های وسایل و سلاح های ایجاد شده با اثر هاله) – همه ی یافته های معمول، که می توانند در محل های مزارع، پارک ها، زمین ها، شهرهای ارواح و غیره یافت شوند. می توانید لیستی از همه ی موقعیت های فلزیابی کلی را در اینجا پیدا کنید.

شناسایی فلز [فلزیابی] کلی و تکنیک های بازیابی هدف معمولا در دستورالعمل های معرفی برای فلزیاب ها توضیح داده می شود. می توانید اطلاعات و نکات بیشتر درمورد فلزیابی را در بخش های «چگونه فلزیابی کنیم؟» و «تکنیک های اشاره ی هدف» و همچنین سایر بخش های این سایت بیابید.

انواع شناساگرهای فلز موردنیاز:

هر شناساگر فلز زمین VLF/TR مرسومی این کار را انجام می دهد، هرچه شناساگر فلزی که استفاده می کنید گران تر باشد، احتمالات یافته هایی که ممکن است از زمین بیرون آورید بیشتر است.

گران ترین شناساگرهای فلز معمولاً از نوع «روشن کن و برو» هستند، در کنار سایر ویژگی های پیشرفته، آن ها دارای تراز زمین اتوماتیک، کوک اتوماتیک و حساسیت نیمه اتوماتیک.

این ویژگی های مناسب و ذخیره کننده ی زمان، به شما اجازه می دهد که بدون تراز زمین دستی فلزیاب خود (کاهش بهینه ی ارتباطی ازسوی تبدیل به حالت سنگ معدن زمین)، سر و کار با «سنگ های داغ»، و دست و پنجه نرم کردن با سیگنال های اشتباه وقتی که میزان محتوی ماده معدنی خاک بالا باشد، فلزیابی کنید.

ویژگی ها، تجهیزات و متعلقات ضروری شناساگر:

  • کنترل فرق گذاری بسیار ضروری است.
  • تراز زمین دستی یا اتوماتیک، یا هردو (مورد ایده آل)
  • سیم پیچ های گرد کننده DD (DD دوبل) با ضخامت 8 تا 9 اینچی، سیم پیچ های جستجوی بیضی شکل در اندازه متوسط ترجیح داده می شوند. سیم پیچ های جستجو در اندازه های مختلف باید با توجه به تکنیک های جستجوی شما و/یا شرایط فلزیابی استفاده شوند: سیم پیچ های کوچک تر- برای فلزیابی محل های با تمرکز زباله ی بالا، سکه های بزرگ تر- برای محل هایی با تمرکز زباله ی کم تر. به منظور کسب اطلاعات درمورد سیم پیچ های جستجو در انواع و اندازه های مختلف، مزیت ها و معایب آن ها، کاربردها و رازهای آن ها، صفحه ی «رازها و نکته های سیم پیچ های جستجو» را ببینید.
  • برای اینکه قادر باشید صدای سیگنال های «کوچک» را بشنوید، و توجه یک رهگذر را جلب نکنید یا آن ها را آزار ندهید، هدفون لازم است.
  • ابزار حفاری ممکن از بیلچه های پلاستیکی تا بیل های جستجوی گنج تمام قد ساخته شده از فولاد خاص متغیر باشد.
  • اشاره گرها/کاوشگرهای الکترونیکی قابل حمل در موقعیت یابی سریع اشیای شناسایی شده درون حفره های کنده شده حین بازیابی در خاک بسیار خشک یا شنی بسیار کمک کننده هستند. ممکن است بخواهید صفحه ی «مرور اشاره گرهای الکترونیکی» را ببینید. گاهی اگر زمین مرطوب نباشد، غیرممکن است تا دوشاخه ی کثیفی را بی عیب نگه داشت و از تکنیک انشعاب دوشاخه استفاده نمود.
  • قسمت کیسه برای نگهداری یافته های شما- سکه ها، دکمه ها، عتیقه جات و زباله ها بطور جداگانه استفاده می شود. کیسه باید ضدآب باشد تا از کثیف شدن لباس هاس شما جلوگیری کند و به اندازه ی کافی قوی باشد تا مقدار زیادی وزن را تحمل کند. هیچ چیز بدردنخوری به جا نگذارید!
  • زانوبند (حداقل یکی) توصیه می شود.
  • دستکش های سبک مقاوم از دستان شما درمقابل حوادث بریده شدن دستتان توسط شیشه خورده ها، تکه های تیز ورقه های زنگ زده ی آهنی، میخ های زنگ زده و غیره حفاظت می کند.

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900