دستگاه طلایاب چگونه کار می کند؟

دستگاه طلایاب یا گنج یاب در واقع دستگاه فلزیاب است که بوسیله آن می توان اقدام به جستجوی طلا نمود. دستگاههای طلایاب مکانیسمی همانند فلزیاب بوده و بر پایه تولید میدان مغناطیسی و ارسال امواج به درون زمین و یا محل مورد کاوش نموده و بر اساس امواج برگشتی و فرکانسهای دریافتی وضعیت محل را از نظر وجود فلزات و طلا بررسی می نمایند. دستگاه طلایاب با توجه به نوع کاربری خود باید دارای قابلیت ایجاد میدان های مغناطیسی قوی بوده تا بتوانند به عمق بیشتری نفوذ کنند. انواع تکنولوژی ایجاد فرکانس در دستگاههای فلزیاب به روش فرکانس پائین، القا پالسی و نوسان ساز یکنواخت تقسیم بندی می گردد. روش فرکانس پائین که متدوال ترین تکنولوژی فلزیاب است از دو سیم پیچ فرستنده و گیرنده در داخل دستگاه بهره می برد. سیم پیچ فرستنده میدان مغناطیسی تولید و به داخل زمین هدایت می نماید. فلزات موجود در محل کاوش بار قرار گرفتن در مسیر امواج از خود میدان مغناطیسی منتشر نموده که امواج به دستگاه ارسال می گردد. سیم گیرنده این امواج را دریافت و وجود آنها را هشدار می دهد. روش دیگر القا پالسی است چنانچه دستگاه فلزیاب پالسهای کوتاه و قوی منتشر و بوسیله ایجاد میدانهای القایی در فلزات موجب شناسایی آنها می گردند. این نوع تکنولوژی با توجه به اینکه در تشخیص نوع فلز ضعیف عمل می کند برای دستگاه طلایاب توصیه نمی گردد. روش سوم تکنولوژی تولید امواج مغناطیسی به روش نوسان ساز یکنواخت است. در این روش دو سیم پیچ بزرگ و کوچک وجود داشته که به تولید میدان مغناطیسی می پردازند. اختلاف دو میدان مقدار ثابتی است ولیکن هنگامیکه میدان مغناطیسی سیم پیچ بزرگ در دیسک دستگاه فلزیاب در مسیر فلزات قرار گیرد، تداخل ایجاد می گردد. حاصل این تداخل تغییر مقدار ثابت اختلاف مابین دو سیم پیچ بوده و نشانگر وجود فلز در محل مورد جستجو است. با توجه به عملکرد ضعیف این روش در شناسایی و تشخیص عمق محل فلزات از این روش در دستگاه طلایاب استفاده نمی گردد.

طلایاب

عملکرد دستگاه طلایاب

عملکرد دستگاه طلایاب به تشخیص فلزات در محل جستجو و قابلیتهای نمایش تصویری دستگاه برمی گردد. طلایاب باید قادر به تشخیص فلزات مورد جستجو بوده و تعیین نماید که فلز یافت شده از چه نوعی است. در غیر اینصورت تنها یافتن فلز از هر جنسی کمکی به یابنده نخواهد کرد. دستگاه طلایاب با استفاده از میدانهای مغناطیسی القا شده توسط فلزات گوناگون پی به نوع فلز می برد. به عنوان مثال اختلاف فازی که آهن و یا طلا در روش فرکانس پائین در دستگاه تولید می کند متفاوت است، بنابراین مقدار اختلاف به وجود آمده نشانگر نوع فلز است.

با توجه به قابلیتهای دستگاه طلایاب، تکنولوژی بکار رفته در آن معمولا از نوع فرکانس پائین است. دستگاههای فلزیاب با روش القا پالسی در مکانهای با خاصیت رسانایی بالا همانند زمینهای مرطوب، شوره زار و دارای املاح کارکرد خوبی از خود نشان می دهند ولی مشکل آنها این است که در تشخیص نوع فلز ضعیف هستند.

قابلیت مهم دیگر دستگاه طلایاب، نمایش تصویری اشیا پیدا شده بصورت دو بعدی و سه بعدی است. در واقع دستگاه پس از دریافت فرکانس القایی برگشتی از فلزات به تجزیه و تحلیل آن پرداخته و شکل و شمایلی دو بعدی و یا سه بعدی از آن را در صفحه نمایش نشان می دهد. البته این به معنی این نیست که شکل دقیق طلا و گنج یافت شده در مانیتور نشان داده شود.

عملکرد دستگاه طلایاب

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های فلزیاب، طلایاب، گنج یاب با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

09126931900

09123930991

عنوان محتوا
تاریخ بررسی
خلاصه محتوا
دستگاه طلایاب نوعی فلزیاب است که دارای قابلیتهای تشخیص فلزات در دورن زمین و نمایش تصاویر فلز یافت شده است. دستگاههای طلایاب با استفاده از میدان مغناطیسی القا شده توسط فلزات مختلف پی به نوع فلز برده و معمولا دارای صفحه نمایش دو بعدی یا سه بعدی جهت نمایش فلز یافت شده هستند.
امتیاز
51star1star1star1star1star

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900