دستگاه فلزیاب، طلایاب و گنج یاب و تکنولوژی آن ها

دستگاه فلزیاب طلایاب ایگل eagle
دستگاه فلزیاب طلایاب ایگل eagle

میلیون ها نفر در سراسر دنیا از فلزیاب ‌ها لذت می‌برند تا اشیای باارزش دفن‌شده زیر زمین را کشف کنند. دقیقا همان تکنولوژی در خدمات نظامی و امنیتی ما کار می‌کند و به حفظ امنیت جهانی با کشف سلاح، چاقو و دفن مین‌ها کمک می‌کند. فلزیاب ها بر پایه علم الکترو مغناطیس هستند. اگر شما تا به حال یک آهن ربای الکتریکی را با پیچیدن یک سیم‌پیچ در اطراف یک میخ و قلاب کردن آن به باتری ایجاد کرده‌اید، خواهید دانست که جذابیت و الکتریسیته مانند یک زوج هستند: هر زمان که یک آهن پیدا می‌کنید، همیشه آن را خواهید یافت، نه خیلی دور.

هر بار که از یک دستگاه الکتریکی استفاده می‌کنیم، به ارتباط نزدیک‌ بین الکتریسیته و مغناطیس تکیه می‌کنیم. برقی که ما از آن استفاده می‌کنیم از نیروگاه‌های برق (یا به طور فزاینده، از منابع تجدیدپذیر مانند توربین‌های بادی) و توسط ژنراتور ساخته‌شده، که واقعا فقط یک طبل بزرگ از سیم مسی است. وقتی سیم با سرعت زیاد از طریق میدان مغناطیسی می‌چرخد، الکتریسیته در داخل آن ایجاد می‌شود – و ما می‌توانیم آن قدرت را برای اهداف خود مهار کنیم. لوازم برقی که ما از آن استفاده می‌کنیم (در همه چیز از ماشین لباس‌شویی گرفته تا cleaners) دارای موتورهای الکتریکی است که به طور دقیق به روش مخالف تولید می‌کنند: همانطور که جریان الکتریسیته در آن‌ها جریان می‌یابد، یک میدان مغناطیسی در یک سیم‌پیچ را ایجاد می‌کند که در برابر میدان مغناطیسی ثابت حرکت می‌کند، و این چیزی است که باعث چرخش موتور می‌شود.

به طور خلاصه شما می‌توانید از الکتریسیته برای استفاده از مغناطیس استفاده کنید تا الکتریسیته تولید کنید. یک فیزیکدان اسکاتلندی باهوش به نام جیمز کلرک ماکسول (۱۸۳۱ – ۱۸۷۹) همه این موارد را در دهه ۱۸۶۰ میلادی خلاصه کرد. یکی از آن‌ها می‌گوید که هر زمان که یک میدان الکتریکی در حال تغییر باشد، یک میدان مغناطیسی در حال تغییر پیدا می‌کنید. یکی دیگر می‌گوید که وقتی میدان مغناطیسی را تغییر می‌دهد، یک میدان الکتریکی در حال تغییر پیدا می‌کنید. چیزی که ماکسول داشت این بود که الکتریسیته و مغناطیس دو قسمت از یک چیز هستند: الکترومغناطیس. با دانستن این موضوع، ما می‌توانیم دقیقا بدانیم که ردیاب فلزی چگونه کار می‌کند.

دستگاه فلزیاب به روش‌های مختلف و متفاوت عمل می‌کنند، اما علم پشت یکی از انواع ساده‌تر را زیر پا می‌گذارند. یک فلزیاب فلزی حاوی یک سیم‌پیچ سیمی (پیچیده در اطراف سر مدور انتهای دسته) معروف به سیم‌پیچ فرستنده است. هنگامی که الکتریسیته از میان سیم‌پیچ عبور می‌کند، میدان مغناطیسی در اطراف آن ایجاد می‌شود. همانطور که ردیاب را روی زمین می‌بینید، میدان مغناطیسی هم به اطراف حرکت می‌کند. اگر ردیاب را روی یک جسم فلزی تکان دهید، میدان مغناطیسی در حال حرکت، اتم‌های داخل فلز را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. در حقیقت، تغییر مسیر الکترون‌ها (ذرات ریز در اطراف آن اتم‌ها)را تغییر می‌دهد. حالا اگر یک میدان مغناطیسی در فلز داشته باشیم، روح جیمز کلرک ماکسول به ما می‌گوید که ما نیز باید یک جریان الکتریکی هم در آنجا داشته باشیم. به عبارت دیگر، یابنده فلز برخی از فعالیت‌های الکتریکی را در فلز ایجاد می‌کند. اما بعد ماکسول هم چیز جالبی به ما می‌گوید: اگر الکتریسیته در یک قطعه از فلز حرکت کنیم، باید یک مغناطیس هم ایجاد کنیم. بنابراین، وقتی یک ردیاب فلزی را روی یک تکه فلز منتقل می‌کنید، میدان مغناطیسی که از ردیاب می‌اید باعث می‌شود میدان مغناطیسی دیگری در اطراف فلز ظاهر شود.

این دومین میدان مغناطیسی است که در اطراف فلز قرار می‌گیرد و آشکارساز را برمی دارد. ردیاب فلزی یک سیم‌پیچ ثانویه در سرش دارد (که به عنوان سیم‌پیچ گیرنده شناخته می‌شود) که به یک مدار حاوی یک بلندگو متصل است. همانطور که ردیاب را روی قطعه فلز قرار می‌دهید، میدان مغناطیسی تولید شده توسط قطع فلز از طریق سیم‌پیچ را نشان می‌دهد. حالا اگر یک تکه فلز را از طریق میدان مغناطیسی حرکت دهید، جریان الکتریسیته از طریق آن جریان پیدا می‌کنید (به یاد داشته باشید که این نحوه کار ژنراتور است). بنابراین، هنگامی که ردیاب را روی فلز حرکت می‌دهید، الکتریسیته از طریق سیم‌پیچ گیرنده جریان می‌یابد و از طریق بلندگو صدا می‌زند یا بوق می‌زند. هی پرستو، ردیاب فلزی منفجر می‌شود و شما چیزی پیدا کرده‌اید! هر چه سیم‌پیچ فرستنده را به قطعه فلز نزدیک‌تر کنید، میدان مغناطیسی سیم‌پیچ فرستنده در آن ایجاد می‌کند، میدان مغناطیسی قوی‌تر، فلز را در سیم‌پیچ گیرنده ایجاد می‌کند، جریانی که در بلندگو جاری می‌شود و صدای آن بلندتر می‌شود.

بنابراین از شما متشکرم، جیمز کلرک ماکسول، برای کمک به ما نشان می‌دهد که ردیاب فلزی چگونه کار می‌کند – با استفاده از الکتریسیته برای ایجاد مغناطیس، که در جای دیگری الکتریسیته تولید می‌کند.

فلزیاب‌ های پیشرفته‌

فلزیاب‌های پیشرفته، قدرت بسیار بیشتری نسبت به دیگر فلزیاب‌ها دیگر را دارا می‌باشند. فلزیاب‌های پیشرفته دارای وزن نسبتاً سنگینی هستند زیرا که در آن‌ها به علت مصرف مضاعف برق از باتری‌های اسیدی مشابه موتورسیکلت استفاده شده؛ و معمولاً خود فلزیاب یا باتری آن‌ها یا هر دوی آن‌ها به کمر بسته می‌شود. فلزیاب‌های پیشرفته قدرت تفکیک زیادی ندارند و نمی‌توانند فلزهای آهنی را از غیر فلزی جدا کنند و هر فلز یا آلیاژی را ببینند اطلاع می‌دهند. فلزیاب‌های پیشرفته مانیتور ندارد و ساده می‌باشند.

در اینجا چند نمونه از فلز یاب را معرفی میکنیم

SCAN EXPLORER 12000 METAL DETECTOR

نتیجه سال‌ها مهندسی نرم‌افزار و آخرین پیشرفت‌ها در طراحی سبک و دقت هدف است. را می توان با تنظیمات پیش‌فرض خودکار آن مورد استفاده قرار داد، یا می‌توانید تنظیمات فلزیاب را برای مطابقت با شرایط شکار خود تنظیم کنید.

Compax 8000 Pro

شکار غیر مجاز برای شکار، رویداده‌ای رقابتی، ساحل خشک / شکار تازه آب

IMAGER SCORPION 7000

صوتی – تنظیم حجم صدا اهداف آهنی مستقل از اهداف غیر آهنی

متغیر اول سیستم تشخیص لحن متغیر است.

متغیر آهن متغیر – این یک ویژگی دیجیتال است که اجازه تنظیم طیف کامل تبعیض، ۰ – ۳۹ را می‌دهد.

جداسازی آهن: سرعت بازیابی سریع – بسیار موثر است که اهداف آهنی را از اهداف غیر آهنی در نزدیکی یکدیگر جدا کنید.

LED Identifier – یک LED بر روی صفحه نمایش که وقتی آهن تشخیص داده می‌شود بدون توجه به تنظیمات تبعیض تشخیص داده می‌شود.

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های فلزیاب، طلایاب، گنج یاب با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

09126931900

09123930991

 

عنوان محتوا
تاریخ بررسی
خلاصه محتوا
میلیون ها نفر در سراسر دنیا از فلزیاب ‌ها لذت می‌برند تا اشیای باارزش دفن‌شده زیر زمین را کشف کنند. دقیقا همان تکنولوژی در خدمات نظامی و امنیتی ما کار می‌کند و به حفظ امنیت جهانی با کشف سلاح، چاقو و دفن مین‌ها کمک می‌کند. فلزیاب ها بر پایه علم الکترو مغناطیس هستند. اگر شما تا به حال یک آهن ربای الکتریکی را با پیچیدن یک سیم‌پیچ در اطراف یک میخ و قلاب کردن آن به باتری ایجاد کرده‌اید، خواهید دانست که جذابیت و الکتریسیته مانند یک زوج هستند: هر زمان که یک آهن پیدا می‌کنید، همیشه آن را خواهید یافت، نه خیلی دور.
امتیاز
51star1star1star1star1star

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900