راهنماها و توصیه ها برای خرید یک فلزیاب؛ انواع اساسی فلزیاب ها

در اینجا می توانید راهنماها و اطلاعات مرتبط با انتخاب و خرید فلزیاب خود را بیابید. آزادانه راهنماها و توصیه های خود را درمورد خرید فلزیاب که می تواند به دیگران کمک کند بیان کنید!

چالش برانگیزترین بخش این فرآیند، هم برای مبتدی ها و هم گاهی اوقات برای یک باتجربه که فقط قصد تعویض برند فلزیابش را دارد، انتخاب فلزیاب درست، بین هزاران مدل جدید است که بطور پیوسته در بازار ظهور پیدا می کنند است.

اگر شما قصد دارید وارد این سرگرمی شوید و اولین فلزیاب خود را بخرید، فرآیند گزینش انتخاب درست باید بر مبنای آنچه در ادامه می بینید باشد:

اهداف، احتیاجات و توانایی های شما

میزان پولی که می توانید روی این سرگرمی سرمایه گذاری کنید، شامل پولی که باید برای تجهیزات ضروری هزینه شود (لطفا صفحه ی تجهیزات پایه ای من را ببینید) یا لوازم جانبی که اضافه بر فلزیاب شما هستند.

خرید فلزیاب صحیح، بستگی به درک شما از انواع مختلف تکنولوژی های استفاده شده در فلزیاب ها، طراحی آن ها، ویژگی ها و خصوصیات آن ها و همچنین انواع مدرن سیم پیچ های جستجو و کاربردهای آن ها دارد (جزییات را در فصل حقیقت درمورد سیم پیچ های جستجو ببینید). پنج تکنولوژی پایه وجود دارند که در طراحی های مدارات الکتریکی فلزیاب ها ثبت شده اند.

انواع پایه ای فلزیاب ها:

1.TR (فرستنده/گیرنده) اولین تکنولوژی برمبنای اصل تراز القاء (IB) فلزیابی است. آشکارسازهای TR قادر هستند تا تفاوت بین اشیای ترکیبات آهن و غیرآهنی را تشخیص دهند، اما عمق کافی در زمین هایی که بشدت تحت جمع آوری معدنی قرارگرفته اند را ندارد. آشکارسازهای TR امروزه منسوخ شده اند.

2.BFO (نوسان سازی [اوسیلاسیون] تداخل فرکانس) تکنولوژی قدیمی دیگری برمبنای اصل تراز القا (IB) است. فلزیاب های BFO ارزان ترین فلزیاب ها هستند (کم تر از 100 دلار) و بطور عمده به عنوان آشکارسازهای اسباب بازی برای کودکان طراحی می شود. چون تکنولوژی BFO راحت ترین و ارزان ترین برای ساخت است، نسبت به سایر مدل ها محدودیت های خودش را دارد. برای مثال، توانایی ضعیف در تشخیص بین انواع مختلف فلزات یکی از آن هاست. تکنولوژی BFO همچنین هنوز در دستگاه های قابل حمل ارزان استفاده می شود.

3.فلزیاب های VLF (فرکانس بسیار پایین) معمول ترین آشکارسازها هستند و به خاطر توانایی تشخیص بالایی که در تشخیص بین انواع مختلف فلزات دارند عالی هستند. آشکارسازهای VLF در بازه ی 4 کیلوهرتز در زمینی با محتویات معدنی بالا بهترین هستند، با این حال این آشکارسازها نسبت به طلا حساسیتی ندارند. فلزیاب هایی که بطور خاص برای اکتشاف طلای الکترونیکی طراحی می شوند، از 18 کیلوهرتز تا 71 کیلوهرتز متغیرند.

4.تکنولوژی VLF/TR ترکیبی از تکنولوژی های فرکانس بسیار پایین و فرستنده/گیرنده را ارائه می دهند، از این رو آشکارسازهای VLF/TR را قادر می سازند بطور همزمان زباله ها و مواد معدنی زمین را کنترل کنند.

5.فلزیاب های PI (القای پالس) نمی توانند انواع مختلف فلزات را تشخیص دهند – این امر استفاده از آن ها را در محل های درون مرزی با تمرکز بالای زباله بسیار دشوار می سازد. آشکارسازهای PI برای استفاده در آب نمک یا خاک های بشدت معدنی که سایر انواع برای کارکردن دچار مشکل می شوند، بهترین است. با استفاده از تکنولوژی PI اهداف که در عمق بیشتر واقع شده اند نسبت به سایر انواع بهتر شناسایی می شوند.

طبقه بندی های دیگری از تکنولوژی های فلزیابی وجود دارد که می تواند شامل سایر طبقه بندی ها شود یا با آن ها ترکیب شود: RF (آشکارسازهای دو جعبه ای یا فرکانس رادیویی)، BBS (طیف باند پهن)، FBS2 (تکنولوژی FBS Minelab را با ارتباطات سیم پیچ به آشکارساز بی سیم ترکیب می کند) و بدون تشدید. تکنولوژی های BBS و FBS توسط فلزیاب های Minelad استفاده می شود و دارای مزیت بزرگی نسبت به انواع تک فرکانس یا دوفرکانس فلزیاب هاست.

چیزی که شما باید به یادداشته باشید تا نوع درست فلزیاب را بخرید اینست که: اگر یک فلزیاب این روزها معروف است و همه دارند آن را می خرند، به این معنی نیست که شما هم باید آن را بخرید. شیوه ی درست مجهز کردن خودتان به فلزیاب صحیح دانستن اهداف و توانایی های شما و فرصت های در دسترس در منطقه ای است که شما زندگی می کنید.

سرگرمی فلزیابی شامل انواع فعالیت های جستجوی گنج می شود: جستجوی سکه، جستجوی عتیقه جات، جستجوی مخازن، جستجوی ساحلی شن خشک و خیس (جستجوی ساحل)، فلزیابی زیر آبی و آب کم عمق، اکتشاف طلا/جستجوی قطعه های طلا، جستجوی شهابی – می توانید تعریف کوتاهی از هریک از فعالیت ها را در صفحه ی فعالیت های فلزیابی بیابید.

سازندگان تجهیزات فلزیابی، آشکارسازهای متعددی تولید می کنند که هرکدام بطور خاص برای همه ی انواع جستجوی گنجینه ها به کار می روند. هرسال، تکنولوژی مدرن به سرعت ابزارها و تجهیزات پیشرفته ی جدید برای این سرگرمی تولید می کنند، از این رو به ما اجازه می دهند تا از محل هایی که «تفحص شده» فرض می شدند یافته های بیشتری بیابیم.

وقتی فلزیاب وارد عصر کامپیوتر شد، جستجوی گنج با بکارگیری از انواع کامپیوتری شده ی «تک لمسی» یا «روشن شو و برو» ساده تر شد. من قویاً چنین آشکارساز پیشرفته ای را توصیه می کنم، به خصوص برای یک مبتدی و به همه. بازار تعداد کمی آشکارساز تک لمسی کامپیوتری شده را با قیمت کم عرضه می کند.

یک راز کوچک وجود دارد. همه درمورد عمق آشکارسازی فلزیاب ها نگران هستند. باور کنید یا نه، همه ی آشکارسازها در هر دسته ای دارای پتانسیل عمق یکسانی هستند، و بین این طبقه بندی ها زیاد تفاوت نمی کند! تعداد کمی از فلزیاب ها مزیت بدون تردیدی نسبت به سایر ماشین ها دارند، چون این فلزیاب های درجه یک طراحی شده اند تا مواردی که در ادامه آمده را میسر سازند، 1)تمیز اهداف خوب از چیزهای کم ارزش، 2)شناسایی عالی اهداف، 3)شناسایی صوتی صحیح و خواندن صفحه (شناسایی تصویری)، و البته، 4)یک میکروپردازنده ی نیرومند. و این چهار ویژگی کلیدی تنها تحت شرایط عالی مدیریت خاک های معدنی موثر هستند.

این فاکتورها باید نگرانی اصلی شما باشند چون اگر فلزیاب شما چیزی جز حقیقت «نگوید» برای شما راحت تر خواهد بود تا فلزیاب خود را بشناسید و نتایج خیره کننده داشته باشید. اما شما باید برای راستگوترین ماشین هزینه های اضافی پرداخت کنید و بدانید که چطور آن را به درستی تنظیم کنید.

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900