راهنمای خرید فلزیاب و طلایاب

شنیدن سر و صدای یک آشکارساز فلزی یا فلزیاب که به آن  metal detector  نیز می‌گویند یک سرگرمی بسیار جالب برای برخی از مردم است.  شما می توانید وقتی برای لذت بردن از هوای تازه به یک محیط طبیعی می روید برای یافتن برخی از فلزات ارزشمند و سرگرمی از این وسیله استفاده کنید.  جمع آوری آیتم های فلزی موجود می تواند فعالیت سرگرم کننده برای اوقات فراغت باشد.  در اینجا می خواهیم نکاتی در مورد خرید فلزیاب مناسب برای شما بیان کنیم.

 نحوه انتخاب و خرید فلزیاب مناسب

خرید فلزیاب یک تصمیم بزرگ است زیرا بیشتر فلزیاب ها ارزان نیستند و شما هنگامی که می خواهید مطمئن شوید که بهترین مدل را برای نیازهای خود انتخاب می کنید نکات زیر را در هنگام تصمیم گیری در مورد خرید فلزیاب در ذهن خود داشته باشید.

چه ویژگی هایی را مد نظر دارید؟

برخی از مدل های فلزیاب ها از دیگر فلزیاب ها پیچیده تر هستند و برخی دارای ویژگیهای اضافی هستند که ممکن است به آنها نیاز نداشته باشید. اگر می خواهید فلزیابی برای آشکارسازی فلزات معمولی داشته باشید ، یک مدل پایه ای بدون داشتن ویژگی های اضافی برای نیازهای شما مناسب خواهد بود ،  شما از ویژگی های اضافی فانتزی استفاده نخواهید کرد.  همچنین شما می توانید طبق چند روش ساده یک آشکارساز خانگی خودتان بسازید و آن استفاده کنید.  برعکس اگر شما قصد انجام برخی جستجو های جدیدی را دارید،  باید برای خرید فلزیاب با مدل بالاتر، با گزینه های بیشتر را مد نظر قرار دهید.

 بودجه شما برای خرید فلزیاب

همه فلزیاب ها گران نیستند،  آنچه برای یک فرد مقرون به صرفه است شاید برای فرد دیگری اینطور نباشد. یک بودجه برای خودتان در نظر بگیرید و طبق آن خرید کنید.  بعضی از نسخه های پایه و اولیه از حدود ۱۰۰ دلار شروع میشود اما برخی دیگر قیمتی حدود چند هزار دلار دارند. مدل های مختلفی برای هر محدوده قیمت وجود دارد که هر یک دارای ویژگی های خاصی هستند.  وقتی شما می دانید که از فلزیاب خود چه می خواهید و چه نوع از فلزی را قرار است برای شما آشکار سازی کند ،  شما می توانید مدل هایی که در آن محدوده قیمت میتواند نیاز های شما را برطرف کند، بررسی کنید. در خرید فلزیاب به یاد داشته باشید  تمام مدل های دارای زنگ یا سوت گرانتر از مدل های اولیه و پایه هستند. این به این دلیل است که آنها پیچیده تر هستند.

برای چه چیزی قرار است از فلزیاب استفاده کنید ؟

اگر به دنبال یک  نوع خاص از فلز هستید، برای خرید فلزیاب مطمئن شوید که  فلزیابی که خریداری می‌کنید توانایی تنظیم مشخصات مربوط به آن فلز را داشته باشد.  برخی از مدل ها دارای تنظیمات مختلف هستند و می‌توانند در حالت آشکارسازی فلزهای مختلف قرار بگیرند.  به عنوان مثال اگر قصد دارید برای جستجوی طلا اقدام کنید، مطمئن شوید  که فلزیاب شما  برای جستجوی طلا طراحی شده است.

خرید فلزیاب

چقدر از فلزیاب تان استفاده خواهید کرد؟

از آنجا که خرید فلزیاب نوعی سرمایه گذاری است باید اطمینان حاصل کنید که چقدر پول صرف آن خواهید کرد. صرف کردن پول زیاد برای ابزاری که قرار باشد فقط چند بار از آن استفاده کنید عملا کار درستی نیست.  اگر شما تازه به صحنه تشخیص فلز با فلزیاب وارد شده اید  بهترین گزینه برای شما شروع کردن این کار با یک فلزیاب کوچک است. اگر شما متوجه شدید که جستجو به دنبال فلزات را دوست دارید  می توانید بعد از تمرین کردن با نمونه ساده آن یک نمونه بهتر و کارآمدتر برای خود تهیه کنید.

فلزیاب ها چه چیزی را پیدا میکنند؟

بعضی از فلزات بیشتر از سایرین یافت می شود اغلب فلزیابها پیچ ها و میخ ها را پیدا می‌کنند در حالی که این مواد ارزشمند نیستند اما به شما نشان می دهند که فلزیاب شما درست کار میکند امکان دارد فلزات سودآور و ارزشمند را نیز پیدا کنید از جمله سکه ها و قطعات کوچک جواهرات مخصوصاً اگر در یک منطقه تاریخی باشید ممکن است حتی عتیقه ها را نیز پیدا کنید.  در حالیکه فلزیابها تقریباً هر نوع از فلزات را میتوانند پیدا کنند، سه دسته اصلی فلزات وجود دارد که  شما می توانید توسط فلزیاب ها پیدا کنید.

فولاد ضد زنگ :

این فلزات رسانه های خوبی برای برق نیستند، به همین دلیل این نوع از فلزات سخت ترین نوع آن برای آشکارسازی هستند.  فولاد ضد زنگ همچنین زیاد خاصیت مغناطیسی ندارد بنابراین فلزیاب ها در مقایسه با سایر انواع فلزات سخت تر آنها را پیدا می کنند. این نوع فلزات معمولا در ابزار و ساخت و ساز استفاده می شود.

فلزات آهنی :

فلزات آهنی به فلزات گفته می شود که عمدتا از آهن ساخته شده باشد عناصر دیگر هم امکان دارد به آنها اضافه شده باشد اما مهمترین عنصر آن آهن است در نتیجه فلزات آهنی بسیار مغناطیسی هستند و مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارد این باعث می‌شود که فلزیاب راحت تر آنها را پیدا کند. مانند میخ ها و پیچ ها.

فلزات غیر آهنی :

این فلزات مخالف فلزات آهنی هستند و عنصر آهن به مقدار قابل توجهی ندارند. به همین دلیل این فلزات زیاد مغناطیسی نیستند و تشخیص آنها دشوار است. فلزات غیر آهنی مثل آلومینیوم، سرب و مس.

 

آیا میشود طلا را با فلزیاب پیدا کرد؟

شما میتوانید طلا را با فلزیاب خود پیدا کنید اگر چه برخی از مدلهای آنها بهتر از دیگر مدلها برای پیدا کردن طلا عمل می کند. مدل های خیلی قدیمی برای پیدا کردن طلا زیاد مفید نخواهد بود.  این به این دلیل است که فناوری در طول سالها بسیار تغییر کرده است و مدار های جدیدتر با قابلیت های بیشتر به بازار آمده اند. اگر بخواهیم طلا را به طور خاص پیدا کنید  فلزیابهای ساخته شده برای طلا موفقیت بیشتری برای شما به ارمغان می آورد.  فلزیابهای ساخته شده برای پیدا کردن طلا میتوانند یک یا چند قطعه طلا را نزدیک به یک اینچ زیر سطح زمین را برای شما پیدا کنند.

انواع فلزیاب های مخصوص برای پیدا کردن طلا

دو نوع  فلزیاب برای طلا یا طلایاب وجود دارد:   خیلی فرکانس پایین و مدار القایی پالسی .

اینکه برای خرید فلزیاب جهت پیدا کردن طلا کدام نوع برای شما مناسب تر است بستگی به جایی دارد که شما در آن جا در جستجوی طلا هستید.

طلایاب با مدارهای خیلی فرکانس پایین (VLF)  به طلا بسیار حساس هستند و معمولاً اولین انتخاب  برای کاوشگران هستند. متاسفانه این نوع فلزیاب به مواد معدنی  در خاک که غنی از طلا هستند نیز حساس است و شما مجبور خواهید بود زمین های زیادی را برای یافتن طلا پیمایش کنید. مدل های جدیدتر را میتوان جوری تنظیم کرد که از فرکانسهای مزاحم که از مواد معدنی خارج می شود جلوگیری کند.

طلایاب با مدارهای القایی پالسی متمرکز تر هستند. این نوع فلزیاب برای پیدا کردن قطعات بزرگ در عمق زمین مناسب تر است. مدارهای PI  قادر به صرف نظر کردن از مواد معدنی اطراف آن هستند اما برای پیدا کردن طلا نزدیک به سطح زمین مناسب نیستند.

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های فلزیاب، طلایاب، گنج یاب با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

09126931900

09123930991

https://felezyabganjyab.ir/

عنوان محتوا
تاریخ بررسی
خلاصه محتوا
خرید فلزیاب یک تصمیم بزرگ است زیرا بیشتر فلزیاب ها ارزان نیستند و شما هنگامی که می خواهید مطمئن شوید که بهترین مدل را برای نیازهای خود انتخاب می کنید. برخی از مدل های فلزیاب ها از دیگر فلزیاب ها پیچیده تر هستند و برخی دارای ویژگیهای اضافی هستند که ممکن است به آنها نیاز نداشته باشید
امتیاز
51star1star1star1star1star

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900