چند سوال درباره‌ی فلزیاب و فرایند فلزیابی؛

پاسخ دهنده‌ی این مجموعه‌ی سوال درباره‌ی فلزیاب و فرایند فلزیابی آقای جک گیفورد، پایه‌گذار و صاحب کمپانی تسورو الکترونیک می‌باشند. می‌توانید این مطلب را بدون نیاز به کسب اجازه در اختیار مشتریان و علاقه‌مندان قرار دهید.

سوال درباره‌ی فلزیاب #1: انتظار می‌رود یک دستگاه فلزیاب خوب تا چه عمقی سکه‌ها را تشخیص دهد و پیدا کند؟

پاسخ به این سوال این‌ روزها بسیار آسان است، زیرا تقریبا تمام فلزیاب‌هایی که ساخته می‌شوند از نوع Motion و یا VFL می‌باشند. استفاده از سرعت رفت‌ و برگشت مناسب نیز بر روی عمقی تشخیص فلزیاب موثر است. در هر صورت برای فلزیابی که به درستی مورد استفاده قرار گرفته باشد می‌توان اعداد زیر را پیش بینی نمود:

تا اندازه‌ی سکه ۵ و ۱۰ سنتی – عمق ۴ تا ۸ اینچ

تا اندازه‌ی سکه‌ ۲۵ و ۵۰ سنتی – عمق ۶ تا ۱۲ اینچ

تا اندازه‌ی یک دلاری و درب شیشه مربی – ۸ تا ۱۶ اینچ

سوال درباره‌ی فلزیاب #2: آیا فلزیابی پیدا می‌شود که همه کاره باشد؟

برخی از مدل‌های همه کاره هستند که واقعا کیفیت خوبی دارند و به خوبی وظیفه‌ی خودشان را در بیشتر جستجوها انجام می‌دهند، با این حال در موارد جستجوی خاص که هدف مشخصی وجود دارد، فلزیاب های اختصاصی کارایی بیشتری از یک فلزیاب همه‌ کاره خواهند داشت.

سوال درباره‌ی فلزیاب #3: آیا فلزیاب‌های با دکمه و شستی‌های بیشتر کارایی بیشتری دارند؟

معمولا دو نوع فلزیاب وجود دارد. آنهایی که به محض روشن کردن آماده‌ی جستجو هستند و آنهایی که نیاز به تنظیمات با توجه به شرایط دارند. مدل اول دارای تنظیمات کارخانه‌ای می‌باشد ولی مدل دوم دارای صفحه ای می‌باشند که در صورت تنظیم مناسب می‌توانند کاربرد بیشتر در اختیار شما قرار دهند.

سوال درباره‌ی فلزیاب #4: چرا انواع مختلف سیم پیچ‌ های جستجوگر وجود دارد؟

معمولا دو نوع محبوب آنها در بازار، جستجوگرهای هم مرکز و جستجوگرهای گسترده هستند که هر کدام قابلیت‌های متفاوتی دارند. برای مثال نوع اول قابلیت تشخیص بالاتری دارد و نوع دوم به مقدار زیادی به جنس زمینی که در آن به جستجو می‌پردازید وابسته است.

سوال درباره‌ی فلزیاب #5: چه اندازه‌ای برای سیم پیچ مناسب است؟

اکثر فلزیاب‌های مخصوص مروارید از جستجوگر ۱۰ اینچی گسترده و یا ۷ اینچی هم مرکز استفاده می‌کنند. برای فلزیاب‌های همه کاره اکثرا مطابق داده های سوال اول ساخته می‌شوند. هر چقدر محیط شلوغ تر باشد بهتر است که قطر سیم پیچ کاهش پیدا کند.

سوال درباره‌ی فلزیاب #6: حساسیت دستگاه در هنگام جستجو چقدر باید باشد؟

اگر به دنبال سکه ها و یا قطعات طلا هستید حساسیت را تا آنجایی که ممکن است افزایش دهید. این کار باعث می‌شوید مجبور شوید تعداد دفعات کندن زمین را افزایش دهید اما تنها از این طریق است که شانس شما افزایش پیدا خواهد کرد.

سوال درباره‌ی فلزیاب
سوال درباره‌ی فلزیاب

سوال درباره‌ی فلزیاب #7: فایده‌ی قابلیت حساسیت به خرده فلز‌ها چیست؟

این قابلیت می‌توانند به گونه ای تنظیم شود که تکه‌ها کوچک فلزی نظیر درب بطری‌ها را نادیده بگیره و یا فقط آنها را جستجو کند. این مورد بیشتر در مواردی استفاده دارد که شما به دنبال هدف بخصوصی هستید و درب‌های بطری برای شما مزاحمت ایجاد می‌کنند.

سوال درباره‌ی فلزیاب #8: آیا استفاده از حساسیت به خرده فلزها باعث کاهش عمق جستجوی‌ دستگاه می‌شود؟

بله ممکن است این عمق را مقداری کاهش دهد زیرا مقداری جریان به حلقه‌ی تشخیص‌دهنده‌ی دستگاه وارد می‌کند که بر عملکرد آن تاثیر می‌گذارد. اما اگر به صورت مناسب تنظیم شود تاثیر آن چشمگیر نخواهد بود.

سوال درباره‌ی فلزیاب #9: چطور حساسیت دستگاه را تنظیم کنم تا بیشتری عمق ممکن را جیتجو کنم؟

تنظیم حساسیت به منظور افزایش عمق به این معنی است که جریان الکترونیکی دریافتی را کاهش دهید. البته باید با توجه با دستورالعمل دستگاه تشخیص دهید که این حساسیت به طور دقیق بر روی چه حالتی از دستگاه شما تاثیر می‌گذارد. در هر صورت هر چه حساسیت افزایش یابد، عمق جستجو نیز بیشر خواهد بود.

سوال درباره‌ی فلزیاب #10: Target ID چیست و چگونه کار می‌کند؟

زمانی که دستگاه شما از انواعی باشد که نیاز به تنظیمات اختصاصی دارد، می‌توانید با افزایش حساسیت دستگاه به تدریج تا زمانی که دیگر صدایی شنیده نشود تشخیص دهید که شی مورد نظر چیست. در واقع این قابلیت این امکان را به شما می‌دهد که هویت و جنس هدف خود را تشخیص دهید.

سوال درباره‌ی فلزیاب #11: آیا تنظیمات اتوماتیک از تنظیمات دستی بهتر است؟

معمولا در صورتی که خودتان به صورت دستی و با توجه به شرایط دستگاه را تنظیم کنید میتوانید امکانات دستگاه را افزایش دهید. اما این کار تنها زمانی توصیه می‌شود که توانایی تنظیم مناسب را داشته باشید.

سوال درباره‌ی فلزیاب #12: آیا مشخصات باتری دقیق هستند؟

تنها زمانی می‌توان به این اعداد اعتماد کرد که در شرایط مشابه تست شده باشند. در واقع عملکرد باتری به شدت متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. بهتر است باتری ها پس از ۱۰ دقیقه کار کردن مداوم مورد تست قرار بگیرند.

سوال درباره‌ی فلزیاب #13: چطور تشخیص بدهم که چه نوع باتری برای فلزیاب من مناسب تر است؟

بهتر است از هر مدل باتری تهیه نمایید و تا پایان عمرشان آنها را مورد بررسی قرار دهید تا ببینید کدام یک از لحاظ طول عمر و قیمت برای شما به صرفه تر هستند.

سوال درباره‌ی فلزیاب #14: بهترین راه برای مشخص کردن مکان یک هدف چیست؟

معمولا دستورالعمل دستگاه به شما نشان می‌دهد که این کار را چگونه انجام دهید. حرکت رفت و برگشت بصورت جانبی و همچنین از بالا به پایین و زوایای مختلف می‌تواند به شما در پیدا کردن جای دقیق هدف کمک نماید.

سوال درباره‌ی فلزیاب #15: استفاده از هدفون چه مقدار بر عمر باتری تاثیر دارد؟

آن چیزی که اعداد و جریان ها و محاسبات به ما می‌گویند نشان دهنده‌ی افزایش طول عمر باتری در صورت استفاده از هدفون است. با این حال تجربه ثابت کرده است که این افزایش مقدار قابل توجهی نخواهد بود.

سوال درباره‌ی فلزیاب #16: آیا جای خوبی برای جستجو باقی مانده است؟

بسیاری از مکان‌ها توسط افراد مختلف به مقدار زیاد جستجو شده اند اما اگر خوب جستجو کنید، مکان‌هایی را پیدا خواهید کرد که هرگز بررسی نشده اند. ساحل ها پس از طوفان نیز گطینه‌ی مناسبی هستند.

سوال درباره‌ی فلزیاب #17: چه تفاوتی بین فلزیاب ۲ فیلتر و ۴ فیلتر وجود دارد؟

مدل‌های اولیه‌ی فلزیاب دارای ۴ فیلتر بودند که باعث می‌شد برای رسیدن به بیشترین عمق ممکن نیاز به حرکت رفت و برگشتی سریع داشته باشند. اما مدل های جدیدتر ۲ فیلتره نیازی به این سرعت ندارند.

سوال درباره‌ی فلزیاب #18: فلزیاب VFL من بعضی مواقع نسبت به سنگ ها و ریشه‌ی درختان نیز واکنش نشان می‌دهد؛ آیا این مسئله طبیعی است؟

در بعضی موارد طبیعی و در بعضی دیگر نه. به طور معمول این مسئله از آنجا ناشی می‌شود که تنظیمات دستگاه شما با زمینی که در حال جستجوی آن هستید مطابقت ندارد و یا سنگی که یافته اید درصد بالایی از مواد معدنی دارد.

سوال درباره‌ی فلزیاب #19: فلزیاب‌های VFL نسبت به آهن بسیار حساس هستند. آیا می‌توان بدون تشخیص آهن به کشف طلا و مروارید پرداخت؟

اگر سطح حساسیت تشخیص را خیلی پایین بیاورید این کار ممکن است. اما این کار باعث می‌شود قطعات کوچک طلا قابل تشخیص نباشند.

سوال درباره‌ی فلزیاب طلایاب گنج یاب
سوال درباره‌ی فلزیاب طلایاب گنج یاب

سوال درباره‌ی فلزیاب #20: برای افزایش عمق جستجو تا بالاترین حد ممکن، حساسیت را چگونه باید تنظیم کرد؟

هر چقدر حساسیت بیشتر باشد عمق جستجو نیز بیشتر خواهد بود.

سوال درباره‌ی فلزیاب #21: آیا عمق جستجو در فلزیاب‌های متر دار از فلزیاب های بدون متر بیشتر است؟

عموما اضافه کردن متر به یک فلزیاب تاثیری در عمق جستجوی آن ندارد. زیرا جریان دریافتی برای متر به سختی از جریان دریافتی برای اسپیکر قابل تفکیک است.

سوال درباره‌ی فلزیاب #22: دوست من از یک تشخیص دهنده‌ی TR قدیمی استفاده می‌کند که به آن “ تشخیص معکوس” می‌گوید و از این طریق اهداف بیشتری از من پیدا می‌کند. او در واقع چه کار می‌کند؟

این حالت باعث می‌شود فرد بتواند ابتدا هر هدفی را تشخیص دهد و سپس با تغییر دادن حالت دستگاه به اتوماتیک بفهمد که آیا هدف به درد می‌خورد یا خیر. البته با توجه با تکنولوژی های امروزه اینکار به نظر بیهوده می‌آید.

سوال درباره‌ی فلزیاب #23: چطور می‌توانم از تداخل فلزیاب ها هنگام جستجوی گروهی جلوگیری کنم؟

تداخل به دلیل نزدیک بودن دو فلزیاب با فرکانس مشابه ایجاد می‌شود. هر چقدر این فاصله کمتر باشد، نویز بیشتر خواهد بود. می‌توانید برای رفع مشکل از جعبه تغییر دهنده‌ی فرکانس استفاده کنید یا فاصله‌ی خود را از دیگر دستگاه ها حفظ کنید.

سوال درباره‌ی فلزیاب #24: آیا تقویت کننده های صدا به درد می‌خورند؟

آنها باعث می‌شوند تمام سیگنال ها به صورت مشابه به گوش برسند بنابراین در شرایطی که دستگاه بر روی حالت TR، جستجوی تمام فلزی و آستانه‌ی پایین صدایی قرار دارد استفاده از آن خوب است.

سوال درباره‌ی فلزیاب #25: حالت “پس زدن زمین” چیست؟

این حالت را می‌توانید مشابه حالت تشخیص دهنده در نظر بگیرید. اگر آن را کاهش دهید باعث می‌شود فلزیاب در مقابل زمینی که بررسی می‌کند بی تفاوت باشد. اگر آن را افزایش دهید به محض نزدیک شدن به زمین به صدا در می‌آید. از این طریق می‌توانید آستانه‌های صدایی فلزیاب را به طور دقیق تنظیم نمایید.

سوال درباره‌ی فلزیاب #26: فلزیاب من به میخ‌های بزگ و اشیای زنگ زده واکنش نشان می‌دهد، حتی زمانی که برای حالت عدم تشخیص درب‌های بطری تنظیم شده است. آیا طبیعی است؟

متاسفانه بسیاری از فلزیاب‌های MOTION توسط اشیا زنگ زده بزرگ فریب می‌خورند به خصوص اگر اشیا دایره‌ای شکل باشند. اگر با سرعت بیشتری فلزیاب را حرکت دهید تا حدی این مشکل بر طرف می‌شود.

سوال درباره‌ی فلزیاب #27: آیا فرکانس صدا بر عمق جستجو تاثیر دارد؟

فرکانس صدا یا تن هیچ ارتباطی با توانایی فلزیاب شما در عمق جستجو ندارد، اما گوش شما ممکن است توانایی بهتری در شنیدن تن های متفاوت داشته باشد.

سوال درباره‌ی فلزیاب #28: رطوبت خاک چه مقدار بر عمق تشخیص تاثیر دارد؟

بسیاری از اهداف فلزی به دلیل قرار گرفتن در خاک مرطوب زنگ می‌زنند و در خاک نفوذ می‌کنند. این امر باعث می شود هدف بزرگتر از چیزی که هست به نظر برسد. با این حال طلا و نقره کمتر دچار این مشکلات می‌شوند.

سوال درباره‌ی فلزیاب #29:‌ آیا زمانی که Target ID را فعال و تنظیم می‌کنیم، عمق جستجو کاهش پیدا می‌کند؟

معمولا اکثر فلزیاب‌های Target ID عمق جستجوی بیشتری نسبت به توانایی تشخیص هدف دارند. تشخیص تنها به یک سیگنال مرجع نیاز دارد، بنابراین فلزیاب‌های ساده توانایی عمق جستجوی بیشتری دارند.

سوال درباره‌ی فلزیاب #30: آیا سیم‌پیچ های سوپر و داغ که تبلیغ می‌شوند فایده ای دارند؟ چرا کارخانه های فلزیاب آنها را تولید نمی کنند؟

این سیم پیچ ها معمولا ۱ اینچ از قطر معمول فلزیاب بزرگتر هستند که باعث می‌شود عمق بیشتری را تشخیص دهند. تمام کارخانه ها نیز سیم پیچ های سیار مناسب برای فلزیاب‌های خودشان را تولید می کنند.

سوال درباره‌ی فلزیاب #31: زمانی که به دنبال اشیا حلقه‌ای هستم، آیا اگر از حالت تشخیص خرده فلزات استفاده کنم موفقیت بیشتری خواهم داشت؟

استفاده از این حالت احتمالا باعث می‌شود اشیا بدرد نخور کمتری پیدا کنید، ولی همچنین باعث می‌شود حلقه‌های کمتری نیز بیابید. اما در صورتی که به دنبال حلقه‌ی بخصوصی هستید و می‌توانید حساسیت دستگاه را مطابق آن تنظیم کنید می‌توانید این کار را انجام دهید.

سوالات گنج یابی
سوالات گنج یابی

سوال درباره‌ی فلزیاب #32: آیا فلزیاب دارای قابلیت کنترل به وسیله‌ی کریستال از نمونه‌های بدون کریستال بهتر هستند؟

ممکن است اینگونه باشد، بخصوص با توجه به اینکه باعث می‌شود فرکانس ثابت بماند. اما از آنجایی که این کریستال ها بسیار دقیق هستند، احتمال تداخل با دستگاه های نزدیک شان بیشتر است.

سوال درباره‌ی فلزیاب #33: یک فلزیاب ۱۰۰۰ دلاری در مقایسه با یک فلزیاب ۲۵۰ دلاری چه برتری‌هایی دارد؟

معمولا عمق تشخیص آنها مشابه است. فلزیاب گران تر احتمالا به متر، تشخیص عمق، یابنده‌ی خرده فلزات و Target ID مجهز خواهد بود. اما با توجه به این که تمام این قابلیت ها باتری بیشتری مصرف می‌کنند، استفاده از آنها همیشه ضرورت ندارد.

سوال درباره‌ی فلزیاب #34: کدام فرکانس برای پیدا کردن طلا مناسب تر است؟

فرکانس فلزیاب‌های قدیمی‌تر TR حدود ۱۰۰ کیلو هرتز بود. اولین فلزیاب‌های VFL با فرکانس حدود ۲ کیلو هرتز کار می‌کردند. با این حال برای طلا به فرکانسی حدود ۲۰ کیلو هرتز نیاز است. هر چه قدر این مقدار افزایش پیدا کند امکان پیدا کردن قطعات کوچک طلا بیشتر خواهد بود.

سوال درباره‌ی فلزیاب #35: آیا فلزیاب های با فرکانس چندگانه از مدل‌های با فرکانس ثابت بهتر هستند؟

من تا به حال با مدل‌های جدید دارای قابلیت فرکانس چندگانه کار نکرده ام اما به نظر می‌رسد در مواردی عمق جستجوی خوبی دارند. اما نقاط ضعفی هم دارند. برای مثال نمی‌توانند آهن را در عمق زیاد به خوبی تشخیص دهند. همچنین باتری بیشتری نیز مصرف می‌کنند.

سوال درباره‌ی فلزیاب #36: چه نوع فلزیابی برای جستجوی طلا، سکه و عتیقه‌جات باید استفاده کرد؟

طلا یا مروارید با فلزیاب‌های مخصوص مروارید جواب خواهند داد که می‌توانند قطعات بسیار ریز طلا در عمق کم را نیز تشخیص دهند. اما برای جستجوی سکه و یا عتیقه جات یک فلزیاب همه کاره کافی خواهد بود. باید به داشتن قابلیت تشخیص دهنده‌ی motion نیز توجه نمود.

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های فلزیاب، طلایاب، گنج یاب با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

09126931900

09123930991

https://felezyabganjyab.ir/

عنوان محتوا
تاریخ بررسی
خلاصه محتوا
در این متن به 36 سوال در مورد خصوصیات و انواع فلزیاب‌هایی که برای کشف اشیا با ارزش استفاده می‌شوند پرداخته شده است. همچنین نحوه‌ی تنظیم آنها برای رسیدن به بالاترین عملکرد دستگاه ها، نکته های اضافی و ...
امتیاز
51star1star1star1star1star

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900