طلایاب تصویری چگونه طلا را تشخیص می دهد؟

طلایاب تصویری چیست و چگونه وجود طلا را در زمین تشخیص می دهد؟ بدون شک این سوالی است ذهن افراد بسیاری را که در پی یافتن طلا و جواهرات هستند به خود مشغول می سازد. طلایاب تصویری در واقع همان فلزیاب تصویری است که با کمک تکنولوژی بکار رفته در آن اقدام به تشخیص فلزات و تفکیک نوع آنها می نماید. گنج یاب تصویری پس از کشف طلا و گنج محل آنرا تعیین نموده و بر روی صفحه نمایش خود شکل شی مورد نظر را نشان خواهد داد. برخی تصور می کنند که طلایاب دقیقا اقدام به نمایش شکل طلا و گنج یافت شده در درون زمین خواهد کرد، در صورتیکه این تصور غلطی است. دستگاه طلایاب بر اساس نوع تکنولوژی ایجاد میدان مغناطیسی بکار رفته در آن اقدام به تولید فرکانس می نماید. این امواج بدرون زمین هدایت شده و در برخورد با اجسام فلزی باعث القا میدان مغناطیسی در آن خواهد گردید. فلزات القا شده امواج مغناطیسی و فرکانس خاصی از خود منعکس می نمایند. این فرکانسها در برخورد با دستگاه طلا یاب تصویری توسط دستگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و دستگاه از وجود فلزات در محل مورد جستجو خبر می دهد. این هشدار بصورت بوق، آلارم و نمایش شکل تخمینی از شی درون زمین خواهد بود. همچنین محل دقیق فلزات با توجه به شدت و قدرت فرکانس امواج دریافتی به دستگاه تعیین می گردد. طلایاب تصویری چگونه وجود طلا و گنج را در درون زمین شناسایی می کند؟ این سوالی است که به بررسی آن در ادامه مطلب می پردازیم.

دستگاه فلزیاب تصویری scan explorer pro 12000
دستگاه فلزیاب تصویری scan explorer pro 12000

عملکرد طلایاب تصویری

عملکرد طلایاب تصویری در شناسایی انواع فلزات مورد جستجو به خصوصیات هر نوع فلز وابسته است. معمولا فلزیابها در شناسایی انواع فلز آنها را به چهار دسته طلا، آهن، غیر آهن و فولاد طبقه بندی می نمایند. از آنجائیکه هر فلزی ویژگیهای مختص خود را دارد، در زمان قرار گرفتن در میدان مغناطیسی و القا مغناطیسی اقدام به انتشار امواج با فرکانسهای مختلفی می کند. به عنوان مثال چنانچه یک تکه آهن و طلا را بطور جداگانه در مسیر یک میدان مغناطیسی با شدت فرکانس یکسان قرار دهیم، این دو فلز تحت تاثیر میدان مغناطیسی القا شده و امواج با فرکانسهای متفاوتی را ارسال می نمایند. این نکته ای است که طلایاب تصویری را به تشخیص نوع فلز موجود در میدان مغناطیسی کمک می نماید. دستگاه طلایاب تصویری پس از دریافت امواج برگشتی و تجزیه و تحلیل آنها دسته بندی فلز را مشخص می نماید. همچنین شکل برآورده شده ای از فلز یافت شده را بر روی مانیتور خود بصورت دو بعددی و یا سه بعدی نشان خواهد داد. معمولا طلایاب تصویری با تکنولوژی تولید میدان مغناطیسی به روش فرکانس پائین از دقت بیشتری در شناسایی نوع فلزات برخوردار است. با توجه به این موضوع اکثر دستگاههای طلایاب تصویری پیشرفته از روش فرکانس پائین و با دو یا چند سیم پیچ قوی و بزرگ جهت ارسال و دریافت امواج استفاده می کنند. روشهای دیگر تولید میدان مغناطیسی مانند القا پالسی و نوسان ساز یکنواخت تنها قادر به شناسایی فلزات بوده، ولی نوع و دسته بندی آنرا نمی توان بطور دقیق تعیین نمایند.

دستگاه طلایاب تصویری
دستگاه طلایاب تصویری

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های فلزیاب، طلایاب، گنج یاب با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

09126931900

09123930991

عنوان محتوا
تاریخ بررسی
خلاصه محتوا
طلایاب تصویری یک فلزیاب تصویری پیشرفته است. طلایاب تصویری با توجه به روش تولید میدان مغناطیسی و تجزیه و تحلیل امواج ارسالی به دستگاه، افراد را از وجود طلا باخبر می سازد. طلایاب تصویری علاوه بر تشخیص طلا، قابلیت نمایش شکل فلزات یافت شده در صفحه نمایش خود را دارد.
امتیاز
51star1star1star1star1star

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900