فلز یاب چیست و بهترین دستگاه فلزیاب چه ویژگی‌هایی دارد

فلزیاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟ این سوالی است که افراد با شنیدن آن به فکر فیلمها و داستانهای قدیمی در مورد پیدا کردن گنج می افتند. دستگاههای فلزیاب همانطور که از نامش پیداست برای ردیابی و پیدا کردن اجسام فلزی در درون زمین، دیوار و یا مخفی شده در اجسام دیگر بکار می روند. دستگاه‌های فلزیاب دارای یک دیسک مغناطیسی بوده که با ایجاد میدان مغناطیسی در اطراف خود به جستجوی می پردازد. هنگامیکه یک جسم فلزی در مسیر قرار گیرد موجب تغییر شدت میدان مغناطیسی شده و دستگاه فلزیاب به اعلام هشدار می پردازد. بدیهی است که عمق جستجوی فلزات توسط دستگاه فلزیاب به شدت میدان مغناطیسی تولید شده برمی گردد. همچنین عمق جستجو توسط دستگاه با توجه به نوع فلز، اندازه و شکل آن دارای تغییراتی بوده و کم و زیاد می شود. هر چقدر میدان مغناطیسی تولید شده توسط دستگاه از شدت بیشتری برخوردار باشد امواج تولید شده قویتر بوده و فاصله بیشتری را می تواند ردیابی نماید.

امروزه از دستگاههای فلزیاب در زمینه های مختلفی استفاده می شود. از جستجوی طلا و فلزات در داخل زمین که کاربرد قدیمی آن محسوب می شود تا گیتهای ورودی و خروجی امنیتی در فرودگاهها و مراکز امنیتی از تکنولوژی فلزیاب استفاده می نمایند. همچنین برای جستجوی لوله های تاسیسات داخل زمین مانند لوله های نفت و گاز و آب، کابل برق و سایر موارد مشابه نیز از دستگاههای ردیاب استفاده می نمایند. دستگاههای ردیاب فلزی دارای انواع مختلف و با امکانات و ویژگیهای متفاوتی هستند که برای مقاصد گوناگون بکار می روند ولی اساس کار تمام آنها یکسان بوده و بر پایه امواج مغناطیسی کار می کنند.

ردیاب فلز

بهترین فلزیاب

بهترین فلزیاب به نوع عملکرد و قدرت جستجوی آن برمی گردد. اصول کارکرد تمام ردیابهای فلزی یکسان است، چنانچه ردیاب با ایجاد یک میدان مغناطیسی در اطراف خود به جستجو می پردازد. پس از یافتن فلز و برخورد میدان مغناطیسی به اجسام فلزی، میدان مغناطیسی در آن ایجاد و به دستگاه برمی گردد. این امواج مغناطیسی زمینه اعلام هشدار دستگاه برای وجود فلزات هستند. طبیعی است که هر چقدر میدان مغناطیسی تولید شده توسط دستگاه قویتر باشد می تواند میدان مغناطیسی قویتری ایجاد نموده و قدرت و عمق جستجو افزایش می یابد. با توجه به این کارکرد کلی دستگاه ردیاب فلزی می توان دریافت که بهترین دستگاه فلزیاب نوعی است که میدان مغناطیسی قویتری ایجاد نموده و قدرت دریافت امواج برگشتی بالایی داشته باشد. تمام ردیابهای فلزی دارای سیم پیچ تولید کننده میدان مغناطیسی فرستنده و گیرنده هستند. سیم پیچ فرستنده امواج در صفحه اغلب مدور قرار داشته که به تولید امواج مغناطیسی می پردازد لذا هر چقدر این سیم پیچ بزرگتر و قویتر باشد شدت میدان مغناطیسی بزرگتر است. سیم پیچ گیرنده نیز به وسایل هشدار دهنده متصل بوده و در مواقع دریافت امواج اعلام هشدار می نماید.

امروزه انواع مختلف ردیابهای فلزی با انواع مختلفی از امکانات و ویژگیها تولید و عرضه می گردند. فلزیاب تصویری با قابلیت نمایش وجود فلز در صفحه نمایش، فلزیاب پالسی و نقطه زن و انواع امکانات دیگر از جمله مدلهای مختلف فلزیاب بشمار می روند.  

بهترین فلزیاب

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع دستگاه‌های فلزیاب، طلایاب، گنج یاب با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

09126931900

09123930991

عنوان محتوا
تاریخ بررسی
خلاصه محتوا
فلزیاب یا ردیاب فلزی دستگاهی است که برای جستجوی فلزات واقع در زمین، دیوار و یا مخفی شده در سایر مکانهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلف فلزیاب با کاربریهای گوناگون تولید و به بازار عرضه می گردد ولی اساس کار تمام آنها یکسان است. انواع فلزیاب بر اساس تولید میدان مغناطیسی و ارسال امواج به اطراف و دریافت امواج برگشتی کار می کنند.
امتیاز
51star1star1star1star1star

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900