ویژگی های دستگاه فلزیاب چیست؟

دستگاه فلزیاب می توانند اشیاء فلزی را در سطح زمین و همچنین در آب قرار دهند. از این جریان الکتریکی برای ایجاد امواج الکترومغناطیسی استفاده می شود که برای تشخیص یک فلز و انتشار سیگنال استفاده می شود. بنابراین ، ویژگی های اساسی مانند باتری ، بلندگو ، دستگیره و پایه نیز از اجزای اساسی یک دستگاه فلزیاب هستند.

دستگاه فلزیاب یا دستگاه گنج یاب وسیله ای است که از قدرت الکترومغناطیس برای یافتن و کشف انواع مختلف فلزات که گمان می رود در جایی گم شده یا پنهان شده اند استفاده می کند. این موارد عبارتند از: یادگاری ها ، سکه های خاص ، جواهرات و تکه های فلزات گران قیمت و با ارزش.

دستگاه فلزیاب

دستگاه فلزیاب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

فعالیت ردیابی فلز در مکان هایی مانند معادن ، دریای عمیق ، جنگل ها و زیر زمین انجام می شود. بنابراین برای مؤثر بودن ردیاب فلزی ، باید از ویژگی های خاصی برخوردار باشد که برای تشخیص اتم فلزات طراحی شده است. این ویژگی ها شامل:

1. قدرت تفکیک

برخی از افراد ترجیح می دهند برای ردیابی فلز در اعماق آب ها اقدام کنند. در اینجا ، انواع بیشماری از مواد معدنی و فلزات نیز وجود دارد. بنابراین ، انجام ردیابی فلز در چنین مکانهایی احتمالاً تحت تأثیر حضور این عناصر بی شمار قرار خواهد گرفت. این روند با سیگنالینگ مکرر و غیر ضروری قطع می شود.

برای کنترل این امر ، یک دستگاه فلزیاب یا دستگاه گنج یاب باید با قدرت تفکیک قوی طراحی شده باشد. این توانایی باعث افزایش تمایز بین عناصر فلزی مختلف می شود. برخی از دستگاه های فلزیاب به گونه ای طراحی شده اند که نسبت به برخی از فلزات خاص حساس هستند. بنابراین ، آنها فقط هنگامی که در مکانهایی با چنین فلزات عبور می کنند ، سیگنال منتشر می کنند.

2. حساسیت

امروزه دستگاه فلزیاب بسیار حساس طراحی می شود. دستگاه فلزیاب با کیفیت بالا فرکانس کاری بالایی دارد. این باعث می شود فلزاتی که در زیر خاک دفن شده اند ، ردیابی کنند. همچنین باعث می شود فلزاتی که پس از مدت طولانی تحت آب و هوا دچار فرسایش شده اند ، ردیابی کنند.

کارایی فرکانس از 6.4 کیلو هرتز تا 20kHz است. کنترل حساسیت را می توان با توجه به شرایط مکانی که فرد بخواهد ردیابی فلز انجام دهد تنظیم کرد. دستگاه فلزیاب با حساسیت بالا ، این فرآیند را مثمر ثمر تر و آسان تر می کند.

3. تکنولوژی یافتن فلز

فن آوری های مختلفی وجود دارند که باعث افزایش پتانسیل کار در شرایط مختلف می شوند. این موارد عبارتند از:  VFLو PL. VFL  مخفف فرکانس بسیار کم است و این اجازه را می دهد تا یک کاربر دستگاه فلزیاب میدان مغناطیسی ساطع شده برای فلزات را هنگام جستجو تنظیم کند. بنابراین ، می توان در فلزهای خاص و در شرایط مختلف جستجو کرد. PI مخفف القاء پالس است.

این یک فناوری است که روی سیم پیچ طراحی شده است و این اجازه را می دهد تا سیم پیچ جریان الکتریکی را به اتم های فلزی بفرستد. این رابطه الکترومغناطیسی بین اتم های فلزی و دستگاه فلزیاب ایجاد می کند. از طریق ارسال و دریافت پالس های مختلف ، PI عمق تعیین کننده دستگاه فلزیاب را برای یافتن یک فلز مشخص می کند.

دستگاه فلزیاب

4. کالیبراسیون / تعادل زمین

تعادل زمین جاذبه ای را که فل به دستگاه فلزیاب منتقل می کند را کنترل می کند. در هنگام عبور از ردیاب فلزی روی اجسام طبیعی مانند ذرات خاک ، سنگ ها یا مواد معدنی بی ارزش از انتشار سیگنال ها جلوگیری می کند. بنابراین ، یک دستگاه فلزیاب فقط می تواند به یک ماده یا فلز با ارزش جذب شود.

5. اندازه سیم پیچ و شکل

اندازه و شکل کویل تأثیر چشمگیری بر عمق قابل ملاحظه امواج الکترومغناطیسی ساطع شده دارد. 3 نوع سیم پیچ وجود دارد: کنسانتره ، عنکبوتی و بیضوی. این کویل ها از نظر عمق ، ضخامت و توانایی نفوذ متفاوت هستند. نوع خاک همچنین روی نفوذ یک سیم پیچ تأثیر می گذارد. این می تواند تأثیر مستقیمی بر کیفیت کار انجام شده توسط دستگاه فلزیاب و اثربخشی آن در تعیین موقعیت فلزات داشته باشد.

ویژگی های دستگاه طلایاب  و گنج یاب

دستگاه طلایاب و گنج یاب به طور خاص طراحی شده اند تا به دنبال اشیا خاص مانند طلا و گاها غیر طلا باشند. طلا دارای یک سطح رسانایی است که با هر نوع فلز دیگری که وجود دارد متفاوت است.

دستگاه های فلزیابی وجود دارد که می تواند طلا و گنج را کشف کند. مانند سایر ترکیبات فلزی ، طلا را می توان با استفاده از یک فلزیاب کشف کرد که برای شرایطی که طلا پیدا می شود بهینه شده است. همه ردیاب های فلزی اگر در سطح زمین باشند (و به اندازه کافی بزرگ) – نه تنها ردیاب های طلا – در محل مورد نظر طلا پیدا می کنند. طلایاب به طور خاص برای شناسایی طلا در زمین معدنی طراحی شده است. طلای خالص مغناطیسی نیست.

یعنی به خودی خود آهنربا تشکیل نمی دهد. اگر آن را در یک میدان مغناطیسی قرار دهید ، کمی ذره ذره می شود ، اما فقط تا زمانی که در این زمینه باشد. و جهت آهنربایی باعث می شود آهن ربا ضعیف دفع شود. شاید برای شما سوال پیش بیاید که طلایاب تا چه اندازه قدرت تشخیص در عمق زمین را دارد.عمیق ترین طلایابی در عمق 1.5 بالقوه است.

به عنوان مثال ، تمام ردیاب های فلزی طلا را پیدا می کنند اما انواع مختلفی ساخته می شوند که به طلا حساس تر هستند و مخصوصاً برای طلا هستند.  طلا فلزی است که باعث جذب آهنربا نمی شود. برای آزمایش طلا واقعی ، آن را در کنار آهنربا نگه دارید. اگر آهنربا به جواهرات شما می چسبد ، آنگاه درصد بالایی از طلا ندارد و از فلزات مغناطیسی بیشتری تشکیل شده است. تنها تفاوت طلایاب و گنج یاب در قدرت تشخیص است. گنج یاب علاوه برا گنج و طلا، اشیا دیگر را نیز تشخیص می دهد اما طلایاب فقط طلا را شناسایی می کند. شما می توانید انواع دیگری از ردیاب های فلزی را انتخاب کرده و تنظیمات را به منظور دستیابی به همان هدف تغییر دهید ، اما ردیاب های فلزی طلا این کار را برای شما انجام می دهند بدون اینکه نگران این باشید که آیا این کار را به درستی انجام داده اید یا خیر.

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص فروش فلزیاب ، دستگاه فلزیاب تصویری، طلایاب، گنج یاب با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

09126931900

09123930991

https://felezyabganjyab.ir/

خلاصه
عنوان
ویژگی های دستگاه فلزیاب چیست؟
توضیحات
دستگاه فلزیاب می توانند اشیاء فلزی را در سطح زمین و همچنین در آب قرار دهند. از این جریان الکتریکی برای ایجاد امواج الکترومغناطیسی استفاده می شود که برای تشخیص یک فلز و انتشار سیگنال استفاده می شود. بنابراین ، ویژگی های اساسی مانند باتری ، بلندگو ، دستگیره و پایه نیز از اجزای اساسی یک دستگاه فلزیاب هستند.
نویسنده
ناشر
فلزیاب تیوا

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900