پرسشهای متداول درباره فلزیاب

فلزیاب ها چطور کار می کنند؟

آب های زیر زمینی ورطوبت در عملکرد فلزیاب چه تاثیری دارد؟

فلزیاب ها /حفره یاب چه دستگاه هایی هستند و چطور کار می کنند؟
فلزیاب ها ابزارهای الکترونیکی میباشند که بر اساس قوانین متفاوت فیزیک هر یک به یک یا همه انواع فلزات حساسیت نشان می دهند و امکان کشف فلزات مدفون در خاک و یا دیگر اجسام را ممکن می سازند.
تکنولوژی های مختلف فلزیابی در سیستم های الکترونیکی عبارتند از :

• روش BFO (Beat Frequency Oscillator)i
• روش PI ( Pulse Induction )i
• روش VLF (Very Low Frequency )i
• روش IB ( Induction Balance)i
• روش TR ( Transfer-Receiver )i
• روش FCD ( Frequency Change Detection )i
• روش های رادیویی ، حرارتی ، الکترواستاتیکی (آنتنی) و …

اطلاعات بیشتر را در کتاب ‘ اصول طراحی و ساخت فلزیاب ها

فلزیاب ها با تکنولوژی PI و در باند VLF طراحی و ساخته می شوند، تکنولوژی PI یکی از پر قدرت ترین و دقیق ترین روش های فلزیابی بوده و به دلیل امکان تفکیک فلزات از یکدیگر یکی از پر طرفدارترین سیستم های فلزیابی جهان محسوب می شوند.

در این روش یک پالس در کسری از ثانیه بر روی سنسور قرار گرفته و قطع می گردد درلحظه قطع شدن یک نیروی ضد محرکه (back emf) بر روی سنسور ایجاد می گردد که موجب شلیک میدان مغناطیسی ایجاد شده در عمق خاک می شود ، در صورت وجود فلزی در میدان مغناطیسی دستگاه پارامترهای میدان همچون شار مغناطیسی تغییر می یابد و سیستم کنترل دستگاه آلارم های لازم را به کاربر ارائه می کند.

روش PI امکان تفکیک فلزات را نیز دارد و از آنجا که فلزیاب های این شرکت تاسیساتی می باشند لذا فلزیاب های تولید شده دارای بالاترین حساسیت به فلزات خانواده ی آهن ، چدن می باشند.

آب های زیر زمینی ، رطوبت و مواد معدنی در کارکرد فلزیاب ها /گنج یاب چه تاثیری دارد؟
در دستگاه های فلزیابی که دارای فرکانس کارکرد بالایی باشند این عوامل موجب اختلال در عملکرد سیستم می شود زیرا در فرکانس های بالا حساسیت به رطوبت و مواد معدنی بسیار افزایش می یابد.

سیستم ها به دلیل کارکرد با فرکانس بسیار پایین ، ثبات ، دقت و عمق بسیار خوبی داشته و رطوبت هیچگونه اثری بر عملکرد آن ندارد ، همچنین تا حد بسیار بالای اثرات منفی خازنی زمین و مواد معدنی را حذف می نماید.

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900