کاربرد فلزیاب و بررسی عملکرد آن

بیپ بیپ!  صدای بوق !  هیجان انگیز تر از کشف گنج وجود دارد ؟ میلیون‌ها نفر از مردم سراسر جهان با کاربرد فلزیاب به عنوان گنج یاب آشنا هستند که با استفاده از فلزیاب ها قصد کشف کردن آثار ارزشمند زیر خاکی را دارند .این تکنولوژی قدیمی امروزه  در کارهای نظامی و امنیتی استفاده می شود تا کمک کند اسلحه و چاقویی که افراد پنهان کرده اند ، بیابیم.

 

کاربرد فلزیاب ها

فلزیاب ها در کجا استفاده می شوند؟

کاربرد فلزیاب ها فقط برای پیدا کردن سکه های طلا و گنج در ساحل نیست. شما می توانید آنها را در فرودگاه ها برای  جلوگیری از حمل اسلحه و چاقو به هواپیما  و یا به مکان های امن مانند زندانها و بیمارستانها  و  همچنین در تحقیقات علمی هم ببینید.  باستان شناسان اغلب با استفاده از  فلزیاب ها برای کشف آثار بزرگ استفاده می کنند. فلزیابها می توانند ابزارهای ارزشمندی در تحقیقات تاریخی باشند. همچنین برای پیدا کردن سیمهای برق نیز میتوان از فلزیاب ها استفاده کرد امروزه از فلزیاب ها در فروشگاه‌های بزرگ نیز برای کنترل خروج اجناس از فروشگاه استفاده می شود. در گذشته فلزیاب ها ساده تر بودند و پیچیدگی فلزیاب های امروزی را نداشتند. کاربرد فلزیاب ها باعث شده تا موارد استفاده ی آن را بیشتر مورد توجه و بررسی قرار بگیرد.

معمولا فلزیاب هایی که فرکانس پایین تری دارند قدرت نفوذ و دقت بیشتری دارند و برای خرید فلزیاب باید به این نکته حتما توجه کنید.

کاربرد فلزیاب ها بر اساس نوع عملکردی که از آن ها انتظار دارید متفاوت است .

کاربرد فلزیاب پالسی :

کاربرد فلزیاب پالسی در کار ها دقیق است . زیرا این فلزیاب دقت بالایی دارد.

 

کاربرد فلزیاب تصویری:

کاربرد فلزیاب تصویری مانند فلزیاب بوقی است. فقط به جا بوق تصور را نشان میدهد.

کاربرد فلزیاب های tr :

کاربرد فلزیاب های tr  معمولا در تعمیرات لوله های نفت و گاز است از این فلزیاب استفاده میکنند تا محل لوله ها را تشخیص  دهد  سپس اقدام به کندن زمین کنند این فلزیاب زیاد دقیق نیست به همین دلیل کاربرد فلزیاب TR در تشخیص محل لوله ها بیشتر مورد توجه قرار میگیرد .

 

کاربرد فلزیاب  VIF :

پیدا کردن اشیا گمشده می تواند باشد این فلزیاب بسیار دقیق است. کاربرد فلزیاب VIF به دلیل دقت بالای آن بیشتر برای کارهای دقیق مورد توجه است . این نوع از فلزیاب ها دیجیتالی هستند و کار کردن با آن ها راحت تر است.

کاربرد فلزیاب GPR  :

ما فلزیاب هایی داریم که به آنها  GPR می گویند. کاربرد فلزیاب  GPRبرای عمیق های بیشتر است زیرا این فلزیاب  نسبت به سایر فلزیابها عمق بیشتری را پیمایش می کند و در مطالعات زمین شناسی نیز از آنها استفاده می شود.

 

کاربرد فلزیاب های دست ساز:

کاربرد فلزیاب دست ساز بستگی به دلیل ساخت آن دارد و دقت آن می تواند بالا باشد یا اصولی ساخته نشده باشد و دقت و کارایی خوبی نداشته باشد. اما از آن جایی که این نوع فلزیاب ها هزینه ی کمتری خواهد داشت، طرفداران مخصوص خود را نیز دارد.

 

کاربرد فلزیاب نقطه زن

فلزیاب های نقطه زن از دقت بسیار بالایی برخوردار هستند. کاربرد فلزیاب های نقطه زن همینطور که از نام آن مشخص است برای تعیین محل دقیق فلز است.

از گذشته کاربرد فلزیاب برای یافتن گنج موجب شد در همین عرصه هم فلزیاب هایی به بازار بیاید یا تبلیغ شود که کاربردی برای فلزیابی یا گنج یابی نداشته و می توان به جرات گفت نوعی کلاه برداری محسوب می شوند.  فلزیاب هایی با نام های فلزیاب ماهواره ای یا فلزیاب لیزری را شاید شما نیز شنیده باشید . این نام ها ، تبلیغات هایی هستند که معمولا به افراد نا آگاه ارائه می شوند.

بررسی عملکرد یک فلزیاب برای استفاده بهتر از آن :

فلزیاب ها بر اساس علم الکترومغناطیس   طراحی شده‌اند. اگر ما در مورد هر وسیله ای روش عملکرد آن را بدانیم برای کاربرد های مختلف نیز می توانیم از آن استفاده کنیم.  بیایید ببینیم که فلزیاب چگونه کار می کنند!

  چگونه الکترومغناطیس قدرت یک فلزیاب می شود

فلزیاب ها به روش های مختلفی کار میکنند اما در اینجا  روش یکی از ساده ترین نوع آن ها را بررسی می کنیم.   یک فلزیاب حاوی سیم پیچ (پیچیده شده در اطراف سر دایره ای در انتهای دسته)  که به عنوان سیم پیچ فرستنده شناخته می شود. وقتی که برق از طریق سیم پیچ جریان می یابد ، میدان مغناطیسی در اطراف آن ایجاد می شود. همانطورکه  فلزیاب را روی زمین می گذارید ، میدان مغناطیسی نیز حرکت می کند. اگر آشکار ساز را بر روی یک شیء فلزی  حرکت دهید ، میدان مغناطیسی در حال حرکت بر روی اتم های داخل فلز تاثیر می گذارد.  در حقیقت ، الکترونها را تغییر میدهد. در حال حاضر اگر میدان مغناطیسی متغیر را در اطراف فلزی داشته باشیم ، طبق نظریه جیمز ماکسول ما باید جریان الکتریکی را نیز در آن جا داشته باشیم. به عبارت دیگر  فلزیاب  مقداری فعالیت های الکتریکی در فلز ایجاد می کند که به آن القا می گویند.  در واقع  اگر ما الکتریسیته در یک قطعه فلزی  حرکت دهیم یک مغناطیس در آن ایجاد کرده‌ایم . بنابراین هنگامی که شما یک فلزیاب را روی یک قطعه فلزی حرکت می‌دهید میدان  مغناطیسی که از فلزیاب خارج می شود ، باعث ایجاد میدان مغناطیسی دیگر در اطراف فلز میشود  که این میدان مغناطیسی دوم که در اطراف فلز به وجود می‌آید توسط فلزیاب دریافت می کند .  فلزیاب دارای یک سیم پیچ دوم در سر خود است ( به عنوان سیم پیچ گیرنده شناخته   می‌شود)  که به یک مدار متصل است که شامل یک بلندگو است.  وقتی شما فلزیاب را بالای قطعه ای از فلزحرکت می‌دهید ، میدان مغناطیسی  تولید شده توسط قطعه ی فلز از طریق سیم پیچ  دوم  وارد می شود.  حال اگر قطعه ای از فلز از طریق میدان مغناطیسی حرکت می‌دهید  ، الکتریسیته از طریق آن جریان می یابد.  بنابراین با حرکت دادن فلزیاب بر روی فلز ، برق از طریق سیم پیچ گیرنده جریان می‌یابد و صدای بوق را می شنوید.  وقتی شما در نزدیکی فلز قرار می گیرید میدان مغناطیسی که توسط آن ایجاد می شود و جریانی که در سیم پیچ دوم یعنی سیم پیچ گیرنده به وجود می آید باعث میشود که صدای بوق را بلندتر بشنوید.

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های فلزیاب، طلایاب، گنج یاب با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

09126931900

09123930991

https://felezyabganjyab.ir/

عنوان محتوا
تاریخ بررسی
خلاصه محتوا
فلزیابها می توانند ابزارهای ارزشمندی در تحقیقات تاریخی باشند. همچنین برای پیدا کردن سیمهای برق نیز میتوان از فلزیاب ها استفاده کرد امروزه از فلزیاب ها در فروشگاه‌های بزرگ نیز برای کنترل خروج اجناس از فروشگاه استفاده می شود. کاربرد فلزیاب ها باعث شده تا موارد استفاده ی آن را بیشتر مورد توجه و بررسی قرار بگیرد
امتیاز
51star1star1star1star1star

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900