گنج یاب تصویری و کاربرد آن

گنج یاب تصویری یک وسیله ی جدید است که به کمک پالس هایی که به درون زمین می فرستد، سطح زیر زمین را اسکن کرده و بر روی صفحه ی نمایش خود نتایج را نشان می دهد. از این دستگاه برای یافتن طلا و فلزات گرانبها در زیر زمین استفاده می شود. با توجه به این که برخی از فلزات می توانند قدمت تاریخی داشته باشند و علاوه بر قیمت خود فلز، قیمت باستانی نیز پیدا می کنند، مدتهاست که گنج یاب تصویری برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد و از آن در این موارد استفاده می شود. از این رو برای مقاصد باستان شناسی از آن ها استفاده شود.

گنج یاب تصویری

گنجیاب تصویری چگونه کار می کند؟

گنج یاب ها یکی از مدل های پیشرفته تر فلزیاب هستند که می توانند نوع فلز را هم مشخص کنند. از این رو سنسورهای در مواقعی که فلز گرانبها پیدا می شود، از خود صدا یا نور تولید می کند.

روش کار گنج یاب تصویری بسته به نوع آن متفاوت است. گنجیاب‌ها در انواع فرکانس پایین، القا پالسی، یکنواخت سازی و … در بازار موجود هستند. مدل های مختلفی از این دستگاه ها موجود است اما همگی با ایجاد میدان مغناطیسی کار پیدا کردن فلزات را در زیر زمین انجام می دهند. نحوه ی تولید، انتشار و دریافت پالس های مغناطیسی که به درون زمین ارسال می کنند باعث تفاوت این گنج یاب های تصویری شده است.

این دستگاه ها با دریافت نتایج ارسال میدان مغناطیسی به درون زمین و تحلیل آن مکانی از زمین که در آن فلز وجود دارد و نوع فلز را مشخص می کنند. همچنین در مدل های جدیدتر و به روز تر گنجیاب تصویری می توان به صورت دقیق مکان و عمق فلز را هم پیدا کرد. در این صورت کار بسیار راحت تر است.

گنجیاب تصویری معمولاً یک پروفایل و اطلاعات از درون زمین را بر روی صفحه ی نمایشگر خود نشان می دهد که به کمک آن می توان تشخیص داد که کدام فلز و به چه صورتی در زیر خاک وجود دارد. البته نحوه ی کار و نمایش هر کدام از این دستگاه ها متفاوت است.

مشخصات گنج یاب تصویری

بهترین گنج یاب تصویری چه خصوصیاتی دارد؟

بدون شک حساسیت دستگاه گنج یاب از ضروریات آن است. با توجه به این که اکثر عتیقه جات که به صورت باستانی وجود دارند از فلزات مختلف به خصوص طلا و نقره تولید شده اند، گنج یاب می تواند آن ها را پیدا کند و هر چه تفکیک پذیری فلزات را از هم بهتر انجام دهد، گنج یاب بهتری است.

گنج یاب تصویری باید بتواند نوع فلز و عمق آن را نیز به خوبی تشخیص دهد تا بتوان دسترسی راحت تری به آن داشت. گنج یاب باید بتواند در شرایط آب و هوایی مختلف به خوبی کار کند. برخی از این دستگاه ها در قسمت هایی که رطوبت هوا بالاست یا در هوای بارانی دچار اختلال در کارکرد می شوند. به همین علت در انواع جدید و باکیفیت آن اثر رطوبت به خوبی خنثی می شود و عملکرد مناسبی دارد.

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های فلزیاب، طلایاب، گنج یاب با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

09126931900

09123930991

https://felezyabganjyab.ir/

عنوان محتوا
تاریخ بررسی
خلاصه محتوا
گنج یاب تصویری نمونه ای بسیار دقیق و حساس از فلزیاب است که انواع مختلفی از آن وجود دارد. از این گنج یاب ها برای پیدا کردن عتیقه جات و فلزات گرانبها در زیر خاک استفاده می شود و بهترین کارایی را در هر منطقه ای می توانند داشته باشند. همچنین عمق و نوع فلز را نیز می تواند مشخص کند.
امتیاز
51star1star1star1star1star

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900