همه‌چیز درباره دیوار چین (عکس، تاریخچه، و طول دیوار بزرگ چین)

دیوار چین که حدود 2000 سال پیش ساخته شده، طولانی‌ترین ساخته دست بشر است. با این‌که نام دیوار چین به گوش همه آشناست اما اکثر مردم اطلاعات کمی درباره این بنای عظیم و منحصر به فرد دارند. به همین خاطر سعی کردیم با جمع آوری اطلاعاتی دقیق که احتمالا از آن‌ها بی‌خبر هستید شما را بیشتر با این بنای تاریخی که یکی عجایب هفتگانه دنیا است آشنا کنیم.

دیوار چیننام چینی دیوار بزرگ چین : 长城 (Chángchéng /channg-chnng/ ‘Long Wall)

محل ساخت دیوار چین: شمال کشور چین

طول دیوار چین: 6000 کیلومتر

قدمت دیوار بزرگ چین: بیش از 2000 سال

دیوار چین نمادی از فرهنگ، غرو ملی و مقاومت مردم چین است و همچنین گوشه‌ای از خلاقیت و معماری پیچیده کشور چین را به ما نشان می‌دهد.

دیوار چین

طول دیوار چین چقدر است؟

در حال حاضر طول دیوار بزرگ چین 6000 کیلومتر است. شاید باورکردنی نباشد اما بنا به اعتقاد عموم، طول اولیه دیوار چین 50000 کیلومتر بوده که در طی قرن‌ها و با تغییرات و خساراتی که به آن وارد شده مقدار قابل توجهی از آن از بین رفته و به این مقدار رسیده است.

دیوار چین

دیوار چین کی ساخته شده است؟

دیوار بزرگ چین حدود 2000 سال پیش یعنی سال 221 قبل از میلاد ساخته شده است. بیشتر آنچه که امروزه از دیوار چین باقی‌مانده، در زمان سلسله مینگ و بین سال‌های 1368 تا 1644 ساخته شده است.

دیوار چین

تاریخچه دیوار بزرگ چین

تصور بر این است که سنگ بنای دیوار چین ابتدا در سال 221 قبل از میلاد و تحت فرمان امپراطور شین گذاشته شده است. تا پیش از آن دولت‌های دیگر دیوارهای دفاعی خود را ساخته بودند اما امپراطور شین به دنبال متصل‌کردن این دیوارها به یکدیگر بود تا جلوی حمله مهاجمان شمالی را بگیرد. بنابراین دستور داد تا دیواری به طول یک کیلومتر ساخته شود. بیشتر قسمت‌های دیوار اولیه، امروزه دیگر وجود ندارند.

پس از امپراطور شین، سلسله‌های دیگر هر یک به ساخت و توسعه دیوار بزرگ چین کمک نمودند. سلسله مینگ (1644- 1368) طی یک پروژه بازسازی عظیم، طول دیوار چین را به 6000 کیلومتر رساند.

می‌توانید تصور کنید که ساخت چنین بنایی در آن دوران با چه دشواری‌هایی همراه بوده است؟ کارگران در آن زمان از چه تکنیکی برای ساخت این دیوار بر روی دامنه‌های شیب‌دار استفاده کرده‌اند؟ آن‌ها چطور سنگ‌هایی با آن وزن را تا محل ساخت دیوار حمل کرده اند؟ آنچه می‌دانیم این است که دیوار بزرگ چین از سنگ، خاک، شن و ماسه و آجر ساخته شده و کارگران برای ساخت آن از دست، طناب و سبد استفاده کرده‌اند.

دیوار چینعلت ساخت دیوار بزرگ چین

اعتقاد بر این است که هدف اولیه از ساخت دیوار بزرگ چین، حفاظت از کشور در برابر حمله قبایل شمالی از جمله مغول‌ها بوده است.

دیوار چینآیا دیوار بزرگ چین از کره ماه قابل روئیت است؟

در واقع این‌ جمله که “دیوار بزرگ چین از کره ماه قابل مشاهده است” یک افسانه است با این‌حال هنوز عده زیادی از مردم به این موضوع باور دارند. هیچ یک از فضانوردان چنین موضوعی را تایید نکرده‌اند با این حال یکی از آن‌ها معتقد است که دیوار چین تا ارتفاع 180 مایلی زمین قابل مشاهده است و بعد از آن ناپدید می‌شود.

مشخصات ظاهری دیوار بزرگ چین

  • ارتفاع دیوار چین: ارتفاع دیوار بزرگ چین 25 فوت است و عرض آن بین 15 تا 30 فوت متغیر است.
  • بدنه دیوار بزرگ چین: ارتفاع برج و باروی دیوار چین 1.8 متر است و جان‌پناه‌های آن حدود 1.2 متر ارتفاع دارند.
  • برج‌های جانبی دیوار: هر 500 متر یک برج در امتداد دیوار قرار دارد. این برج‌های جانبی به عنوان سنگر سربازان مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند.
  • قلعه‌های دیوار بزگ چین: این قلعه‌ها در مهم‌ترین نقاط آسیب‌پذیر دیوار ساخته شده اند از جمله قلعه عبور شانگهای، قلعه عبور جویونگ و قلعه عبور جیائو. در امتداد دیوار پنجره‌های بسیاری قرار دارند که سربازان برای تیراندازی از آن‌ها استفاده می‌کردند. همچنین اتاقک‌های قلعه‌ها که غیرقابل تسخیرترین نقاط دیوار بزرگ چین محسوب می‌شوند.

نقشه هوایی دیوار بزرگ چین

این یک نقشه هوایی از دیوار بزرگ چین است که بین سال‌های (1644- 1368) و در زمان سلسله بزرگ مینگ ساخته شده است.

دیوار چین

نقش دیوار چین در حفاظت از کشور

دیوار بزرگ چین دارای تعدادی برج ساعت و قلعه است که سربازان می‌توانستند در آن‌جا سنگر بگیرند و مهمات و آذوقه خود را در آن‌ها ذخیره نمایند. به خاطر ساختار ویژه آن، مامور برج دیدبانی می‌توانسته به راحتی پیام های اضطراری را در طول دیوار منتقل نماید. همچنین سلاح‌های ویژه‌ای روی دیوار چین تعبیه شده بودند که از آن‌ها برای دفاع از کشور در برابر مهاجمان استفاده می‌شده و امروزه نسخه بدل آن‌ها در آن‌جا قرار دارند. متخصصان معتقدند که حدود 1 میلیون سرباز قادر بودند هم‌زمان در امتداد دیوار چین مستقر شوند!

مدت زمان ساخت دیوار چین

دیوار بزرگ چین در طول سال‌های زیادی ساخته شده است. اعتقاد بر این است که ساخت دیوار اصلی بیش از 20 سال طول کشیده است. و همچنین مدت زمان ساخت دیوار در زمان سلسه مینگ نیز حدود 200 سال به طول انجامیده است.

دیوار چینساخت دیوار چین چه زمانی به پایان رسید؟

کار تکمیل و توسعه دیوار بزرگ چین عمدتا در زمان سلسله مینگ انجام شده و بعد از آن یعنی از سال 1644 به این طرف فعالیت بیشتری روی آن انجام نگرفته است.

امروزه جهان‌گردان و گردشگران بسیاری از سراسر جهان برای بازدید از این بنای عظیم به کشور چین سفر می‌کنند. آمار نشان‌ می‌دهد که روزانه حدود 70000 گردشگر از دیوار بزرگ چین بازدید می‌کنند.

تعداد کارگران دیوار چین

در طول سالیان دراز، هزاران نفر از مردم برای ساخت این دیوار تلاش نموده‌اند. به نظر می‌رسد در زمان امپراطور شین حدود 300 هزار سرباز و 500 هزار نفر از مردم عادی درگیر ساخت دیوار اصلی چین بوده‌اند. بسیاری از کارگران در طول ساخت دیوار جان خود را از دست داده‌اند و باستان شناسان تا به حال بقایای بسیاری از آنان را در بخش‌هایی از دیوار چین پیدا کرده‌اند.

نقاط جالب دیوار بزرگ چین

اگر تصمیم گرفتید به کشور چین رفته و از دیوار بزرگ چین دیدن نمایید به شما توصیه می‌کنیم حتما از این نقاط دیدن نمایید:

  • Mutianyu: باشکوه‌ترین قسمت ترمیم شده دیوار چین
  • Jinshanling: محبوب‌ترین مسیر پیاده‌روی همراه با معماری‌های زیبا و اصیل چینی
  • Jiankou: بخشی که در اکثر کارت‌پستال‌ها دیده می‌شود. همان پیج‌های تند و خطرناک معروف

اشخاص معروفی که از دیوار چین دیدن کرده‌اند:

در طول سال‌ها، افراد معروف و همچنین رهبران و روسای جمهور بسیاری از کشورها از دیوار بزرگ چین دیدن کرده‌اند. از جمله آن‌ها می‌‌توان به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد که در 18 نوامبر سال 2009 از دیوار چین بازدید نمود. همچنین دیوید کامرون نخست وزیر اسبق بریتانیا که در 10 نوامبر سال 2010 از این محل دیدن نمود.

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900