دستگاه فلزیاب و طلایاب

دستگاه فلزیاب و طلایاب نوعی وسیله‌ است که می توان توسط آن اجسام فلزی مخفی یا گم شده درون زمین و یا درون دیوار را پیدا کرد و حتی کشف کرد. دستگاه فلزیاب‌ و طلایاب ها یک میدان مغناطیسی را در اطراف دیسک فلزیاب یا جستجوگر خود ایجاد می‌کنند. زمانی که یک جسم فلزی در محدوده میدان مغناطیسی دیسک دستگاه قرار بگیرد شدت میدان مغناطیسی دستگاه تغییر کرده و دستگاه فلزیاب با این تغییرات متوجه می شود که در اطراف دیسک خود فلز وجود دارد و آن را آشکار و به کاربر اطلاع می‌دهد. هر چقدر شدت میدان مغناطیسی تولید شده توسط دستگاه بیشتر باشد عمق کشف فلز بیشتر خواهد بود و همچنین هر چقدر میدان مغناطیسی تولید شده کمتر باشد، عمق کشف فلز کمتر خواهد بود. عمق کاوش و جستجو توسط دستگاه فلزیاب با توجه به اندازه، شکل و جنس فلز تغییر می‌کند و کمتر یا بیشتر می‌شود.

دستگاه فلزیاب
دستگاه فلزیاب

انواع دستگاه فلزیاب و طلایاب

فلزیاب ها دارای انواع متنوعی می باشد که در ادامه گفته شده است.

دستگاه فلزیاب‌ و طلایاب های تفریحی

این دسته از فلزیاب‌ها دارای چگالی خیلی سبک و با وزن بسیار کم بوده و دیسک آن‌ها کوچک می ‌باشد و عمق کاوش فلز آن‌ها نیز کمتر از یک متر می ‌باشد. به این معنا که یک فلز را که به شکل مربع و دارای اندازه های یک متری می باشد، می تواند از فاصله یک متری پیدا کند. فلزیاب ‌های تفریحی برای پیدا کردن فلزات در سطح خاک طراحی شده‌اند و برای عمق های بیشتر مناسب نیستند. این نوع فلزیاب ‌ها دارای صفحه نمایشگری دیجیتالی و پیشرفته می ‌باشند. فلزیاب ‌های تفریحی که دارای نمایشگر دیجیتالی می‌باشند، قدرت جداسازی قابل توجهی دارند. به این معنا که می‌توانند فلزات آهنی را از فلزات غیر آهنی با دقت بالا جدا سازی و تفکیک کنند.

دستگاه گنج یاب
دستگاه گنج یاب

دستگاه فلزیاب‌ و دستگاه طلایاب پیشرفته‌

فلزیاب‌های پیشرفته، قدرت بسیار بیشتری نسبت به دیگر فلزیاب‌ ها را دارا می ‌باشند. فلزیاب‌ های پیشرفته دارای وزن و چگالی سنگینی هستند زیرا که در آن‌ها به علت مصرف زیاد برق از باتری‌ هایی مانند باتری های موتورسیکلت استفاده شده است. فلزیاب ‌های پیشرفته قدرت تفکیک و جداسازی زیادی ندارند و نمی‌توانند فلزهای آهنی را از اجسام غیر فلز جدا کنند و هر فلز یا آلیاژی را ببینند اطلاع می‌دهند. فلزیاب‌ های پیشرفته مانیتور ندارد و ساده می‌باشند.

دستگاه طلایاب
دستگاه طلایاب

دستگاه فلزیاب‌ و طلایاب ‌های صنعتی

از فلزیاب‌های صنعتی در صنعت‌های مختلف مانند صنایع فرش ماشینی و صنایع بسته ‌بندی و در صنعت چوب بری و کارخانه‌ها استفاده می‌شود. این نوع دستگاه فلزیاب و طلایاب از کیفیت خوبی برخوردار است و نیاز های مختلف را در کارخانه های صنعتی برطرف می کند.

دستگاه فلزیاب صنعتی
دستگاه فلزیاب صنعتی

دستگاه فلزیاب‌ و طلایاب ‌های با امکان فرستنده و گیرنده

دستگاه فلزیاب‌ و طلایاب های فرستنده و گیرنده از یک عدد سیم پیچ(دیسک) به عنوان فرستنده در جلو و یک عدد سیم پیچ به عنوان گیرنده در انتهای دستگاه که در بیشتر مواقع به شکل مربع هستند تشکیل شده‌ است. فلزیاب‌های فرستنده و گیرنده از قدرت تفکیک و جداسازی بهره مند نیستند و فقط برای پیدا کردن فلزات بزرگ مانند لوله های انتقال آب و سیالات دیگر طراحی شده‌ است.کار کردن با این فلزیاب ‌ها سخت بوده و به علت های مختلف مانند (تنظیم کردن فلزیاب به سختی) و (گم کردن هدف و سوژه مورد نظر) و (اشتباهات زیاد) و (اشتباه در تعیین و انتخاب محل دقیق فلز) محبوبیت زیادی بین مردم ندارد.

فلزیاب طلایاب
فلزیاب طلایاب

دستگاه فلزیاب‌ و طلایاب ‌های فرکانسی

دستگاه فلزیاب و طلا‌یاب با فرکانس پایین که از نوع فلزیاب فرکانس القایی یا جذبی می باشد، دارای تنظیمات تفکیک و تشخیص و (EDIT) یا (VDI DISC) و سطح و حجم ترشهولد یا تارگت ایکس (TARGET X) می‌ باشد. این فلزیاب توان بالایی در تشخیص و تفکیک فلزات و اهدافی مانند طلا و … را به صورت مجزا از یکدیگر داشته و در هر نوع صحنه کار که خاک نا مساعد ، زمین نامساعد یا زمین آلوده باشد، به راحتی می‌تواند اهداف را تفکیک و جداسازی نموده و به راحتی تشخیص دهد. اپراتور فلزیاب باید با این نوع فلزیاب تمرین کند زیرا با تمرین تجربه کار را بدست آورده و با مهارت خود در هر نوع صحنه کار، این نوع فلزیاب را با فرکانس پایین با رعایت شرایط، تنظیم نماید تا باعث کشف طلا یا هدف اصلی گردد. دستگاه فلزیاب‌ و طلایاب ها در تفکیک و تشخیص فلزات از جمله طلا ، نقره ، مس ، روی ، آهن و … به نسبت نوع مدار خود می‌تواند تنظیمات تفکیک و جدا پذیری را دارا باشد. این تفکیک پذیری شامل تشخیص فلز از غیر فلز و حتی تشخیص فلز با ارزش مانند طلا نسبت به دیگر فلز ها می باشد. این نوع دستگاه فلزیاب و طلایاب یکی از نمونه های خوب فلزیاب ها می باشد و در کیفیت های بسیار بالا و دقیق ساخته می شود تا حداقل اشتباه را در تشخیص داشته باشد.

دستگاه فلزیاب طلایاب
دستگاه فلزیاب طلایاب

دستگاه فلزیاب‌ و دستگاه طلایاب مغناطیسی

فلزیاب و طلایاب مغناطیسی از نوع مگنومتر یا مگنت می‌ باشد که عملکرد این دسته از فلزیاب ‌ها به این صورت است که فاز ایجاد شده از تغیرات میدان مغناطیسی را در سنسور مغناطیسی تشخیص می دهد. هر نوع تغییر مغناطیسی از مواد معدنی، منابع، تغییرات لایه‌های زمین در صحنه کار می‌تواند مانند فلز مورد نظر یا طلا، واکنش مورد نظر را در این سیستم‌ها ایجاد نماید و حتی پاسخی ایجاد کند. تنظیمات تشخیص فلزات در دستگاه فلزیاب مغناطیسی به صورت (همه فلزات، تفکیک یا (DISC)) می‌ باشد.

فلزیاب حرارتی راداری زمینی

سیستم حرارتی راداری زمینی از منابع پایین دست رادار زمینی دستی می‌باشد. این دسته سیستم‌ها از نظر عملکرد دارای قدرت بالایی می ‌باشد و با تعیین عدد (VDI) و ابعاد هدف ترشهولد (THRESHOLD) می‌تواند واکنش دقیقی را برای تشخیص هدف ، طلا یا انواع فلزات با رنگ مربوطه را داشته باشد، اما برای عملیات، نیازمند تجربه و توانایی بالای اپراتور است. تخصص در زمینه عملیات با این سیستم‌های حرارتی راداری به تشخیص و تفکیک نوع رنگ، اعداد، تصاویر، لکه رنگ، صدا و حرکت آنتن نیز بستگی دارد که تشخیص این المان ها بستگی به نوع مهارت اپراتور فلزیاب دارد. سیستم فلزیاب حرارتی راداری با نرم ‌افزار‌های گوناگون و مختلف عمل می‌کند که مخصوص خود این سیستم ‌ها می ‌باشد. فلزیاب حرارتی راداری توانایی کاوش و جستجوی دقیق اهداف را با رنگ و اعداد (VDI) متعلق به همان هدف یا طلا را دارا می‌باشد و با هر دو نرم افزار (برنامه لکه رنگ سه رنگ) و (نرم افزار تفکیک رنگ) عمل می‌نماید.

دستگاه گنج یاب تصویری
دستگاه گنج یاب تصویری

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های فلزیاب، طلایاب، گنج یاب با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

09126931900

09123930991

https://felezyabganjyab.ir/

عنوان محتوا
تاریخ بررسی
خلاصه محتوا
دستگاه های فلزیاب برای کسانی که به دنبال کشفیات و گنج ها تاریخی هستند بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه فلزیاب و طلایاب ها دارای انواع متفاوت و متنوعی می باشند که هر کدام از این نوع ها مخصوص به یک کار و مخصوص به یک هدف خاص مورد استفاده قرار می گیرند.
امتیاز
51star1star1star1star1star

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900