فلزیاب چه کاربردی دارد ؟

فلزیاب چیست ؟

فلزیاب یکی از وسیله های فنی می باشد که اطلاعات زیادی در مورد آن وجود ندارد، به همین دلیل است که افرادی بسیاری هنگام خریداری این وسیله آگاهی چندانی از کارکرد آن ندارند. آگاهی نداشتن از کارآیی فلزیاب زمینه هایی را برای سوء استفاده افراد سودجو به وجود می آورد و البته برخی از شرکت ها هم در فروش فلزیاب عملکرد و فرآیندهای آن را به خوبی برای شما توضیح نمی دهند. پس شما پیش از اینکه فلزیاب را تهیه کنید باید اطلاعات خود را در مورد آن بیشتر نمایید.

فلزیاب دستگاهی می باشد که برای پیدا کردن اجسام فلزی که در زیر خاک پنهان شده است از آن استفاده می کنند، البته می توانید از فلزیاب در میان دیوارها و یا مکان های دیگری هم استفاده کنید. بهترین وسیله ای که می توانید با آن اشیای زیر خاک را پیدا کنید فلزیاب می باشد. قدرت شناسایی این دستگاه بین 20 تا 30 سانتی متر در زیر زمین می باشد. برخی از فلزیاب هایی که پیشرفته هستند به خوبی می توانند اندازه فلزی را که در زیر خاک دفن شده است را به خوبی تشخیص دهند.

بسیاری از افراد این وسیله برای تفریحات خود استفاده می کنند و به جستجوی برخی فلزات در درون زمین می گردند، اما فلزیاب کاربردهای بسیاری دارد که برخی از کاربردهای مهم آن در موزه ها، امنیت فرودگاه ها، کشف مین در میادین و … می باشد. اما امروزه وسیله فلزیاب یکی از وسیله هایی می باشد که شما اگر آن را به زبان بیاورید عکس العمل های متفاوتی را مشاهده خواهید کرد.

فلزیاب چه کاربردی دارد ؟

چگونگی کارکرد فلزیاب :

اکنون که در مورد فلزیاب اطلاعات لازم را به دست آوردید باید بدانید که این وسیله چگونه کار می کند. در واقع کار کردن با آن بسیار آسان و ساده می باشد. زمانی که شما دستگاه فلزیاب را روشن می کنید قسمت سیم پیچی شده آن را به آرامی روی مناطقی که می خواهید جستجو کنید می چرخانید و به طرف جلو عقب آن را به حرکت در می آورید. اگر دستگاه بر روی اشیای فلزی قرار گیرد و از آن عبور کند یک علامت صوتی در دستگاه به گوش می رسد که این علامت بیانگر پیدا کردن فلز می باشد.

در حقیقت باید بدانید که دستگاه یک میدان مغناطیسی را در اطراف محلی که می خواهد جستجو کند به وجود می آورد و از این طریق اگر اشیای فیزیکی در این میدان قرار گیرند دستگاه صدایی صوتی خود را پخش می کند. هرچه اندازه این میدان مغناطیسی بیشتر باشد دستگاه تا عمق بیشتری به جستجو می پردازد و راحت تر می تواند فلزها را پیدا کند. اینکه شدت میدان مغناطیسی بیشتر و یا کمتر باشد بستگی به دستگاه فلزیاب شما دارد که تا چه حدی پیشرفته می باشد.

اجزای تشکیل شده در فلزیاب :

فلزیاب اجزایی دارد که به عبارت زیر می باشد :

  1. آنتن : این بخش وجود فلز را در محدوده جستجو مشخص می کند.
  2. جعبه کنترل : این جعبه شامل سیستم سخنگو، باطری و مدارات کنترلی می باشد.
  3. میله : سیم پیچ را به جعبه کنترل وصل می کند.
  4. دستگیره تعادل : این وسیله تعادل دستگاه را حفظ می کند.
عنوان محتوا
تاریخ بررسی
خلاصه محتوا
فلزیاب چه کاربردی دارد ؟
امتیاز
51star1star1star1star1star

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900