آشنایی با دستگاه گنج یاب، ویژگی ها و موارد کاربردی

دستگاه گنج یاب، یکی از انواع تجهیزات دیجیتال است که به منظور جستجو و یافتن موقعیت اشیای گرانبها، فلزات و یا اجسام قیمتی که در زیر زمین در موقعیت های مختلف دفن شده اند به کار می رود. استفاده از این دستگاه ها برای کارشناسان اشیای عتیقه و حوزه های اکتشافات باستان شناسی، اهمیت زیادی دارد. انواع دستگاه فلزیاب، طلایاب و یا دستگاه هایی که برای یافتن فلزات دیگر در بازار موجود هستند را می توان جزو دستگاه های گنج یاب دسته بندی نمود. خرید دستگاه گنج یاب برای بسیاری از سازمان ها یا شرکت های اکتشافی، نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

انواع مختلف دستگاه گنج یاب که برای تعیین و شناسایی فلزات و اشیای گرانبها در زیر زمینه به کار می روند، دارای تنوع زیاد، امکانات و قابلیت های مختلف هستند. قیمت این مدل دستگاه ها نیز با یکدیگر متفاوت بوده و انتخاب هر یک از آن ها با توجه به نوع کاربری و نیاز اکتشافی انجام می گیرد. اساس عملکرد انواع دستگاه گنج یاب، یکسان هستند؛ تنها تفاوت این تجهیزات در قطعات جانبی، امکانات و قابلیت های جزئی می باشند.

گنج یاب

آشنایی با انواع امکانات و قابلیت هایی که یک دستگاه گنج یاب می تواند ارائه دهد

از نظر کارشناسان حوزه تجهیزات الکترونیکی، بهترین دستگاه گنج یاب، دستگاهی است که بتواند موقعیت اشیای فلزی را در زیر خاک در عمق های مختلف، هم در موقعیت خشکی و هم در زیر آب، شناسایی کند. بسیاری از گنج یاب های پیشرفته دارای این قابلیت هستند که در عمق های بیشتر، فلزات را حتی در محیط های آبی تعیین کنند. اساس عملکرد تمام این دستگاه ها بر مبنای پالس های ناشی از تأثیرات میدان مغناطیسی و الکتریکی گیرنده و فلز می باشد.

یکی از مهم ترین ویژگی های بسیاری از انواع دستگاه گنج یاب، عدم حساسیت در برابر شرایط خاک، آب و املاح معدنی است. این دستگاه ها را می توان در وسعت زیاد استفاده کرد. مدل هایی از دستگاه گنج یاب که برای تشخیص طلا طراحی و ساخته شده اند، صرفاً می توانند موقعیت طلا را در شرایط متفاوت تعیین کنند.

سیستم های مغناطیس سنج، صفحه نمایشگر دیجیتال، سیستم های تصویربرداری سه بعدی، سیستم های پالس القایی، سیستم صوتی قوی، قابلیت تفکیک فلزات و اشیای دفن شده، قابلیت کاربرد در زمین هایی با بافت خاک متفاوت و …، نمونه هایی از ویژگی های کاربردی انواع دستگاه گنج یاب هستند.

بسته به مدل دستگاه گنج یاب، امکان جستجو و کاوش در عمق های مختلف از زمین، به طور مثال، 45 متری، 3 متری، 40 متری، 18 متری، 35 متری و … وجود دارد. همچنین این دستگاه ها قادر هستند مساحت های متفاوتی را تحت پوشش قرار دهند؛ به طور مثال، برخی از این دستگاه ها در محدوده 3000 متری و برخی دیگر در وسعت 2000 متری عمل می کنند.

دستگاه گنج یاب

خرید دستگاه گنج یاب

با توجه به اینکه انواع مدل از دستگاه های گنج یاب در بازار موجود هستند و با دانستن این موضوع که یافتن موقعیت فلزات و یا اشیای قدیمی در زیر خاک از اهمیت زیادی برخوردار است، خرید دستگاه گنج یاب با توجه به نیاز کاربران، باید از طریق شرکت های معتبر این حوزه انجام شود. این دستگاه برای تشخیص اسلحه یا سایر اشیای فلزی در محوطه های نظامی نیز کاربرد زیادی دارد بنابراین توصیه می کنیم حتماً با توجه به نوع کاربری، یکی از مدل های دستگاه گنج یاب را خریداری کنید.

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های فلزیاب، طلایاب، گنج یاب با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

09126931900

09123930991

https://felezyabganjyab.ir/

عنوان محتوا
تاریخ بررسی
خلاصه محتوا
دستگاه گنج یاب، یکی از انواع تجهیزات دیجیتال است که به منظور جستجو و یافتن موقعیت اشیای گرانبها، فلزات و یا اجسام قیمتی که در زیر زمین در موقعیت های مختلف دفن شده اند به کار می رود. استفاده از این دستگاه ها برای کارشناسان اشیای عتیقه و حوزه های اکتشافات باستان شناسی، اهمیت زیادی دارد.
امتیاز
51star1star1star1star1star

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900