آشنایی با انواع تفکیک فلزات در فلزیاب ها

فلزیاب ها دارای تاریخچه جالبی هستند. امروزه انواع فلزیاب ها با کارآیی ها و قابلیت های متفاوت در برندهای مختلف در بازار عرضه می شوند. ممکن است برخی از افراد پس از شنیدن نام فلزیاب ها و در نگاه اول به یاد موضوعاتی همچون یافتن طلا یا گنج های زیر خاکی بیفتند اما لازم به ذکر است که این دستگاه ها دارای کاربردهای مختلف می باشند. برخی از این دستگاه ها به راحتی قادر به تفکیک فلزات در زیر زمین می باشند از این رو قصد داریم انواع تفکیک فلزات در فلزیاب ها را در این مقاله به طور مختصر مورد بررسی قرار دهیم.

تفکیک فلزات در فلزیاب ها

انواع تفکیک فلزات در فلزیاب ها

در این بخش از مقاله قصد داریم تا معنا و مفهوم انواع تفکیک فلزات را در فلزیاب ها به طور مختصر بیان کنیم. لازم به ذکر است که تمامی فلزیاب ها دارای قابلیت تفکیک فلزات با دقت و جزئیات کامل نیستند.

تفکیک فلزات در فلزیاب ها

تفکیک فلزات در فلزیاب ها و تفکیک فلزات آهنی از فلزات غیر آهنی

بیش از 30 سال است که این قابلیت در فلزیاب های پالسی و VLF قرار داده شده است. نخستین بار شرکت فیشر در آمریکا این نوع فلزیاب ها را اختراع کرد. این نوع تفکیک فلزات در فلزیاب ها قادر به تفکیک آهن از بقیه فلزات می باشد اما قادر به تفکیک فلزات غیر مغناطیسی از یکدیگر نمی باشد. همانطور که از نام این فلزیاب پیداست فلزات غیر آهنی شامل تمامی فلزات به غیر از آهن می باشند.

تفکیک فلزات با ارزش و بی ارزش در فلزیاب ها

برخی از فلزیاب ها همچنین قادر به تفکیک فلزات با ارزش از فلزات بی ارزش هستند. فلزاتی همچون طلا، نقره، مس، استیل و آلومینیوم در گروه فلزات با ارزش قرار دارند و فلزاتی مانند آهن، چدن، برنز و مفرغ در گروه فلزات بی ارزش قرار گرفته اند. از سال 2002 این نوع تفکیک در برخی از دستگاه های فلزیاب مجهز شده است و امروزه در بیش از 90% فلزیاب ها این قابلیت وجود دارد.

تفکیک فلزات با ارزش و بی ارزش در فلزیاب ها

تفکیک JUST GOLD

این نوع تفکیک فلزات در فلزیاب ها روشی جدید می باشد که در برخی از دستگاه های پیشرفته گنج یاب و فلزیاب از حدود 2 سال پیش تعبیه شده است. این نوع تفکیک فلزات در فلزیاب ها فلز طلا را به عنوان فلز با ارزش شناسایی کرده و دیگر فلزات از جمله مس، آلومینیوم، برنز، آهن و غیره را به عنوان فلزات بی ارزش تلقی می کند. این نوع تفکیک فلزات که جدیدترین نوع تفکیک می باشد نخستین بار توسط شرکت های استرالیایی همچون Minelab اختراع و ابداع شد و از آنجا که این دستگاه ها آلومینیوم و آهن پوسیده را به عنوان بی ارزش شناسایی می کنند خطای تفکیک به صفر رسیده و اپراتور قادر به شناسایی تنها طلا می باشد.

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های فلزیاب، طلایاب، گنج یاب با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

09126931900

09123930991

https://felezyabganjyab.ir/

عنوان محتوا
تاریخ بررسی
خلاصه محتوا
فلزیاب ها امروزه بیشتر برای یافتن گنج یا طلا در زیر خاک بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد اما جالب است بدانید که فلزیاب ها کاربردهای بسیار متنوعی دارند. در این مقاله قصد داریم انواع تفکیک فلزات در فلزیاب ها را مورد بررسی قرار دهیم. لازم به ذکر است که تمامی فلزیاب ها قادر به تفکیک فلزات زیر خاک نمی باشند.
امتیاز
51star1star1star1star1star

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900