گیت بازرسی فلزیاب و نحوه کارکرد آن؟

گیت بازرسی یا inspection gate برای کنترل افراد و وسیله های همراه آنها در سازمان ها و شرکت های امنیتی و سایر موارد مانند فرودگاهها , مراکز دولتی و … مورد استفاده قرار میگیرد و اکثرا برای حفظ امنیت و نظم استفاده میشوند و با استفاده از دستگاههای گیت بازرسی میتوان انواع سلاح , ابزار و قطعات فلزی , گوشی های همراه و … کاربرد دارند . در ساخت دروازه های بازرسی یا همان گیت بازرسی از ابزار و تکنولوژی ای شبیه به ساخت فلزیاب اما با کمی تفاوت استفاده میشود اما نباید از این مسئله غافل شد که شرکت های بزرگ سازنده فلزیاب و گنجیاب مانند شرکت او کا ام آلمان , شرکت گرت GARRETT , شرکت ماین لب استرالیا و … علاوه بر ساخت فلزیاب در زمینه ی ساخت و مونتاژ گیت های بازرسی نیز فعالیت دارند و بهترین گیت های بازرسی نیز توسط همین شرکت ها تولید میشوند و همانطور که گفته شد موارد مشترکی با کمی تفاوت در ساخت هر دو بکار برده میشود . در دیواره ی داخلی دستگاه گیت بازرسی سنسور هایی با قابلیت تنظیم ضریب حساسیت به میزان مواد فلزی وجود دارد که با تنظیم این سنسور ها میتوان میزان حساسیت را تعیین کرد و تشخیص مواد و ابزار توسط این سنسور ها صورت میگیرد.

شکل 1. یک محل معمل بازرسی – گیت های فلزیاب در یک فرودگاه.

عوامل موثر بر کارکرد گیت بازرسی

همانند دستگاه فلزیاب و گنجیاب که عواملی در کارکرد آنها تاثیر گذارند , عواملی نیز وجود دارند که در کارکرد دقیق و بهینه ی این گیت ها موثرند که با وجود تلاش بسیار شرکت ها سازنده برای کاهش تاثیر گذاری این عوامل در کارکرد دستگاهها اما باز هم مواردی در این امر موثرند که به بررسی چند مورد از آنها می پردازیم :

مکان استقرار گیت بازرسی :

علاوه بر استفاده از گیت ها در مکان مناسب مانند مکان های امنیتی باید این وسیله در مکان هایی با شرایط معین و مشخص بکار برده شود . برای مثال باید میزان فلز و آلیاژ های بکار رفته در سقف و کف مکان استفاده از گیت مورد کنترل باشد در غیر اینصورت این دستگاه مورد تاثیر این فلزات قرار میگیرد و نمیتواند کارکرد دقیق داشته باشد . علاوه بر این باید فاصله ی لازم و استاندارد گیت از اجسام فلزی مانند درب ها و پنجره ها کنترل شده باشد و مورد دیگر تجهیزات الکترونیکی و اجسامی است که با تولید فرکانس و امواج رد کارکرد این دستگاه خلل ایجاد میکنند .

اندازه فلز :

در مورد هر دستگاه نمایان ساز و آشکار سازی این مسلم است که فلزات و اشیای بزرگ تر را به راحتی نشان خواهد داد , شرکت های سازنده ی گیت ها با قابلیت تنظیم میزان حساسیت سنسور ها این امکان را به افراد و سازمان های استفاده کننده داده اند تا میزان حساسیت برای فلزات کوچک را نیز تنظیم کنند و بدین وسیله هیچ هدفی از دسترس خارج نشود .

سرعت عبور افراد از گیت :

سرعت عبور افراد از درون دروازه یا گیت بازرسی یکی از مهمترین عوامل در کارکرد این دستگاه ات که سرعت عبور افراد باید با میزان حساسیت سنسور ها متناسب باشد و توسط افرادی که این کار را بر عهده دارند گوشزد شود .

لوازم و ابزار همراه اشخاص :

به دلیل استفاده ی زیاد افراد از گوشی همراه و سایر وسایل الکترونیکی که به همراه خود دارند گیت ها در تشخیص موارد فلزی در مقایسه با مثلا کارت های بانکی ممکن است دچار اشتباه شود به همین علت امروزه در کنار گیت ها از دستگاههای X-ray استفاده میشود و از این دستگاه برای بازرسی کیف ها و موارد بزرگ استفاده میشود .

جنس فلز و جسم عبوری :

سنسور های که در ساختار گیت بکار رفته اند با توجه به نوع تنظیم در مقابل فلزات و اجسام مختلف واکنش های متفاوتی ایجاد میکنند برای مثال ممکن است تنظیم به صورتی باشد که اشیای خیلی کوچک را نتواند کشف کند که باز هم به این نکته اشاره میکنم که این میزان حساسیت قابل تنظیم است .

گیت فلزیاب garrett pd6500i

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900