نحوه عملکرد دستگاه گنج یاب تصویری

گنج یاب تصویری به دستگاه فلزیاب پیشرفته ای اطلاق می گردد که توانایی تشخیص گنج و طلا را داشته و آنرا در صفحه مانیتور خود نمایش می دهد. این تعریف کوتاه و خلاصه شده از گنج یاب است. به دستگاه گنج یاب، طلایاب نیز گفته می شود و هر دوی آنها در حقیقت دستگاه فلزیابی بوده که توانایی تشخیص طلا از دیگر فلزات را دارند. نوع پیشرفته دستگاههای گنج یاب دارای صفحه نمایش یا ال ای دی با وضوح تصویر بالا و شفافیت فوق العاده است. این صفحه نمایش مانند صفحه مانیتور لپ تاب بوده و انواع محاسبات و تجزیه و تحلیل های دستگاه گنج یاب و تصاویر طلا و گنج کشف شده را نشان می دهد. تصاویر فلزات کشف شده بصورت دو بعدی و در برخی دستگاهها امکان نمایش تصاویر سه بعدی نیز وجود دارد. گنج یاب تصویری از پیشرفته ترین دستگاههای فلزیاب بشمار می روند. این دستگاهها قابلیت تولید میدان مغناطیسی بسیار قوی، دارای برد و نفوذ زیاد امواج، آنالیز امواج دریافتی و نمایش اطلاعات و تصاویر بر روی مانیتور را دارند. دستگاههای گنج یاب پیشرفته محل دقیق گنج را اعلام می نمایند. برخی از مدلها حتی فاصله گنج تا محلی که ردیاب قرار دارد را بصورت سانتی متر نشان می دهند.

عملکرد گنج یاب تصویری
عملکرد گنج یاب تصویری

عملکرد دستگاه گنج یاب تصویری

عملکرد دستگاه گنج یاب تصویری بدین صورت است که بر اساس تولید میدان مغناطیسی و ارسال امواج به درون زمین و محل کاوش و دریافت امواج برگشتی اقدام به شناسایی محل می نماید. روشهای مختلفی برای تولید میدان مغناطیسی وجود دارد. تولید میدان مغناطیسی در دستگاه فلزیاب می تواند بار روش فرکانس پائین، القا پالسی و یا نوسان ساز یکنواخت باشد. روشهای القا پالسی و نوسان ساز یکنواخت بدلیل اینکه توانایی تشخیص طلا از مابقی فلزات را از یکدیگر ندارند، در دستگاه گنج یاب تصویری بکار نمی رود. روش فرکانس پائین بهترین روش برای اینکار محسوب می شود. دستگاه گنج یاب می تواند فلزات را بر اساس چهار دسته طلا، آهن، فولاد و فلزات غیر آهنی شناسایی نماید. علت این امر نیز این است که هر گروه از فلزات چهار دسته فوق دارای فرکانس مشخصی بوده که آنها را از مابقی رده ها تفکیک می نماید. به عبارتی وقتی طلا در میدان مغناطیسی دستگاه فلزیاب قرار می گیرد، القا شده و میدان مغناطیسی القایی در آن تشکیل می شود. میدان مغناطیسی القایی شروع به انتشار امواج با فرکانس مشخصی به اطراف می کند. امواج دریافتی به دستگاه گنج یاب تجزیه و تحلیل شده و نوع فلز تعیین می گردد. حال اگر بجای طلا فلز دیگری مانند مفرغ و برنز در زمین وجود داشته باشد فرکانس دریافتی از طریق دستگاه متفاوت خواهد بود.

انواع گنج یاب تصویری

انواع گنج یاب تصویری

انواع گنج یاب تصویری با برندهای مختلف تولید و در بازار عرضه می گردد. تکنولوژی تولید امواج، صفحه نمایش ال ای دی با ویژگیهای مختلف مانند ضد اشعه خورشید، قابلیت نمایش تصاویر دو بعدی و سه بعدی، اعلام دقیق محل گنج با دقت سانتیمتر و بسیاری ویژگیهای دیگر را می توانید در انواع گنج یاب تصویری مشاهده نمائید. هنگام خرید گنج یاب تصویری به تکنولوژی تولید امواج، مشخصات مانیتور، عمق کاوش، دقت تشخیص نوع فلزات و قابلیت تعیین محل دقیق گنج توجه نمائید.

در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاه های فلزیاب، طلایاب، گنج یاب با شرکت فلزیاب تیوا تماس حاصل فرمایید.

09126931900

09123930991

عنوان محتوا
تاریخ بررسی
خلاصه محتوا
گنج یاب تصویری نوعی فلزیاب پیشرفته است که با توجه به قابلیتهای آن برای تشخیص طلا و گنج یابی بکار می رود. گنج یاب تصویری با توجه به نوع کاوش باید دارای تکنولوژی پیشرفته در تشخیص فلزات و اعلام محل دقیق گنج باشد. امکان نمایش تصاویر دو بعدی و سه بعدی گنج از دیگر قابلیتهای دستگاه است.
امتیاز
51star1star1star1star1star

دستگاه‌های فلزیاب

Call Now Button09126931900